Matige eerste helft nekt Heukelum tegen Vuren

Vuren 1

Bjorn Paul (schot)
Fabian van Horssen (intikker)

5 februari 2022 14:30

G. Stevens

Sportpark Vuren
Sportlaan 2
4214LJ
VUREN

Heukelum maakte zaterdag een niet al te beste beurt in de oefenwedstrijd tegen derdeklasser Vuren. Waar vorige week nog een goede wedstrijd op de mat werd gelegd tegen HSSC'61 nekte nu vooral een zeer matige eerste helft de formatie van Ceton.

Zonder de niet fitte spelers Lars van Honk, Wilfried Prigge, Brennan Bieri en Redouan Berghout begon oefenmeester Ceton als experiment met Sil van Putten en Ricardo Papilaja als duo op het middenveld.

Op een slecht en hobbelig Vurense hoofdveld kwam het vooral aan op werkvoetbal. De thuisploeg speelde slim in op de omstandigheden en met wind mee werden de beide Vurense buitenspelers flink aan het werk gezet waardoor de Heukelumse backs hun handen vol hadden.

Heukelum begon nog wel aardig toen vanuit een voorzet van Ricardo Papilaja Tim Schwebke van dichtbij op de Vurense keeper kopte. Daarna kwam de thuisploeg nadrukkelijk naar voren met veel diepe ballen op de snelle spelers aan de zijkanten. Heukelum probeerde te combineren, maar dat was vrijwel onmogelijk op het hobbelige veld. Hierdoor werd veel balverlies geleden.

Na een half uur spelen werd Vuren voorwaarts Bjorn Paul met een diepe bal weggestuurd, randje buitenspel. Paul omspeelde Yoerik van't Pad en schoof de 1-0 binnen. Twee minuten later had de aanvalslinie van de thuisploeg opnieuw succes toen na een fraaie aanval Fabian van Horssen vanuit een moeilijke hoek de 2-0 intikte.

Trainer Ceton deed een aantal omzettingen en haalde Ricardo Papilaja terug naar de achterste linie. Het zorgde voor meer rust, waardoor Heukelum meer aan voetballen toekwam. Met de rust in zicht kwam Benjamin Meijdam nog voor de keeper van Vuren, maar zijn inzet werd geblokt door een wilde sliding. Een stafschop leek aanstaande maar scheidrechter Stevens oordeelde anders.

Na rust herpakte Heukelum zich en kwam Vuren er niet meer aan te pas. Kansen waren er te over om de achterstand weer recht te breien. Een combinatie tussen Benjamin en Ferry Meijdam was voor de laatste bijna succesvol. Bij de voorbereidende actie van Benjamin werd deze onderuit geschoffeld. Scheidsrechter Stevens oordeelde opnieuw in Heukelum nadeel en gaf geen strafschop.

Vijf minuten later had Ferry Meijdam vrije doortocht naar de keeper van Vuren. Ook hij werd door een onbesuisde actie van een Vuren verdediger gestopt en voor de derde maal oordeelde scheidrechter Stevens dat het geen strafschop was.

Kansen stapelden zich op. De ingevallen Thomas van Iperen trof de lat. Inzetten van Ferry Meijdam, Sil van Putten en Benjamin Meijdam hadden geen succes. Vlak voor tijd werd Ferry Meijdam zeer onterecht teruggefloten voor buitenspel, toen hij alleen door kon naar het doel van Vuren.

De Heukelumse treffer kwam er dan uiteindelijk toch, toen Sil van Putten van dichtbij de bal in het dak van het doel schoot. De ploeg ging nog wel op jacht naar de gelijkmaker, maar daar was te weinig tijd voor. Scheidrechter Stevens floot exact op de 90 minuten af en zo leed Heukelum een onnodige oefennederlaag.

Voor volgende week zaterdag staat de laatste oefenwedstrijd op het programma, voor de hervatting van de competitie. In en tegen Hardinxveld zal Heukelum het dan opnieuw opnemen tegen een derdeklasser.  Op zaterdag 19 februari wordt de competitie hervat met een thuiswedstrijd tegen Wieldrecht.

Vuren 1 - Heukelum 1   2-1   (2-0)
28.   1-0   Bjorn Paul
30.   2-0   Fabian van Horssen
84.   2-1   Sil van Putten

Heukelum: Yoerik van't Pad, Ron de Nijs, Jeffrey van der Heiden, Max Schaay, Wouter van Wijk, Niels Labrie, Tim Verdier, Ricardo Papilaja, Sil van Putten, Chris van Bruggen, Sil Veltman, Benjamin Meijdam, Joey Oudshoorn, Ferry Meijdam, Tim Schwebke en Thomas van Iperen.

Scheidsrechter: Glen Stevens.
Assistent-scheidsrechter:  Bastiaan van Iperen (Heukelum).