Oefenwinst in derby tegen Asperen

Asperen 1

11 december 2021 14:45

Sporthal De Wiel

Zaterdag stond er een heuse derby tussen Heukelum 1 en Asperen 1 op het programma. Ditmaal een oefenwedstrijd en, vanwege de Corona-maatregelen, zonder toeschouwers en dus geen sfeer.

Met een selectie van achttien spelers reisde Heukelum af naar Asperen, waar de plaatselijke v.v. in de 4e klasse D bivakkeert. Bij de selectie de meest opvallende naam die van Mats van Os, die na een lange slepende blessure weer probeert aan te haken.

Vanaf het aanvangssignaal was Heukelum de bovenliggende partij en werden er veel kansen gecreëerd.  Op één kans voor de thuisploeg was het vooral Heukelum wat de klok sloeg.  Toch duurde het tot aan het halve uur voordat de score werd opengebroken. Tim Schwebke zette Heukelum op een 0-1 voorsprong. Dat dit ook de ruststand was, was een wonder. Heukelum kreeg drie a vier opgelegde kansen waarbij een speler alleen voor de keeper van Asperen kwam.

Ook de tweede helft was in Heukelums voordeel. Hoewel de thuisploeg twee goede kansen kreeg, verzaakte Heukelum opnieuw de score omhoog te tillen. Een kwartier voor tijd scoorde dan eindelijk Brennan Bieri en kwam Heukelum op een 0-2 voorsprong. Even kreeg Asperen nog de geest toen tien minuten voor tijd de eretreffer werd gescoord. Maar aanvoerder Sil van Putten zette de 1-3 einduitslag van deze oefen-derby op het scorebord.

Komende zaterdag staat de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. In tegenstelling tot eerdere berichten zal dan niet eersteklasser GRC'14 de oefentegenstander zijn maar derdeklasser De Alblas.  De uitwedstrijd begint om 14.15 uur en, zoals we gewend zijn de laatste tijd, zonder publiek.

Asperen 1 - Heukelum 1   1-3   (0-1)
.   1-0   Tim Schwebke
.   1-1   Onbekend
.   1-2   Brennan Bieri
.   1-3   Sil van Putten

Heukelum: Yoerik van't Pad, Jesse van Schaik, Jeffrey van der Heiden, Max Schaay, Wilfried Prigge, Tim Verdier, Niels Labrie, Lars van Honk, Brennan Bieri, Chris van Bruggen, Sil van Putten, Thomas van Iperen, Tim Schwebke, Joey Oudshoorn, Benjamin Meijdam, Sil Veltman, Redouan Berghout en Mats van Os.

Scheidsrechter: Onbekend.
Assistent-scheidsrechter:  Gerrit Kon (Heukelum).