Oefenwinst op Ameide

Ameide 1

Sil van Putten (vrije trap)
René Middelkoop (kopbal)

4 december 2021 14:15

I. Streefkerk

Sportpark Meihoven
Tiendweg 3
4235VW
TIENHOVEN ZH

Nu de Corona de competities opnieuw heeft stilgelegd, naar we hopen tijdelijk, is Heukelum aan het oefenen geslagen. Zaterdag werd in Ameide een oefenwedstrijd gespeeld tegen derdeklasser Ameide.

In een onderhoudende wedstrijd op sportpark Meihoven kwam Heukelum na ruim tien minuten op voorsprong na een fraaie vrije trap van aanvoerder Sil van Putten. Van Putten schoot van zo'n 25 meter in de kruissing. In het vervolg van de eerste helft verzuimde Heukelum verder op voorsprong te komen. Waar het een grotere voorsprong 0-3 had moeten worden, bleef de 0-1 voorsprong tot de rust staan.

Na rust was de wedstrijd meer in evenwicht, mede door een aantal toegepast wissels door trainer Ceton.  Over en weer waren er voldoende kansen om te scoren, maar het venijn zat in de laatste 22 minuten.  Eerst schoot Sil van Putten de 0-2 binnen. Ameide kwam door een kopgoal van René van Middelkoop terug tot 1-2.

Waar Heukelum de eerste helft moeilijk tot scoren kwam, was het in de laatste vijf minuten geen probleem.  Nog net in de reguliere speeltijd zette Redouan Berghout de 1-3 op het scorerbord en één minuut in blessuretijd zorgde Thomas van Iperen voor de 1-4 eindstand.

Komende zaterdagen zal voor Heukelum in het teken staan van oefenen.  Volgende week 11 december staat om 14.45 uur een uitwedstrijd tegen buur en vierdeklasser Asperen op de planning.  De week erop 18 december staat er een uitwedstrijd tegen eersteklasser GRC'14 op het programma.

Ameide 1 - Heukelum 1   1-4   (0-1)
11.   1-0   Sil van Putten
68.   2-0   Sil van Putten
76.   3-0   René van Middelkoop
89.   4-0   Redouan Berghout
91.   5-0   Thomas van Iperen

Heukelum: Yoerik van't Pad, Jeffrey van der Heiden, Max Schaay, Wilfried Prigge, Tim Verdier, Niels Labrie, Lars van Honk, Brennan Bieri, Chris van Bruggen, Sil van Putten, Thomas van Iperen, Tim Schwebke, Loek van Zee, Sil Velman en Redouan Berghout.

Scheidsrechter: I. Streefkerk.
Assistent-scheidsrechter: Joop Viveen (Heukelum).