Heukelum 3 doet weer waar het goed in is, winnen

Groenendaallaan 10
4002AH
TIEL

Op 2 weken na was het een jaar geleden dat we een officiële competitiewedstrijd hebben gespeeld. Vorig seizoen begonnen we de competitie met 3 overwinningen waarna het seizoen werd afgebroken. Nu bijna een jaar en wat kilo’s later mochten we weer de (kunstgras)wei in. Voor deze wedstrijd hadden we 15 man tot onze beschikking, wat toch een mooi aantal is ondanks de nodige blessures en afwezigen. Het complex waar het spektakel plaats vond, draagt de naam Sportpark Drumpt. Hier speelt TSV Theole hun thuiswedstrijden. Theole is de oude Romeinse naam voor Tiel, waar wij dus onze wedstrijd mochten spelen.

Onze leider Bas Bel had de nacht voor de wedstrijd niet kunnen slapen van de spanning en de nodige hoofdbrekens (of toch zijn huilende kinderen?). Na een wat moeizame voorbereiding, waarin niet gewonnen werd, moesten de puzzelstukjes vandaag op zijn plaats vallen. Gekozen werd voor de 4-4-2 opstelling, met hemzelf en Thom in de voorhoede. Dit bleek al snel een meesterzet, want Bas en Thom waren een plaag voor de verdediging van Theole. Bas had als een van de weinige het afgelopen jaar niet stilgezeten, want hij stond afgetraind aan de aftrap. De ene dribbel na de andere waren de verdedigers van Theole te machtig. De afronding liet bij Heukelum alleen te wensen over. Nadat Thom al een paar mooie kansen had gemist, waaronder een 1 op 1 met de keeper, hadden we nu meer geluk. Stijn gaf een pass op maat over een meter of 50. Thom nam hem vanaf de hoek van de 16 aan op zijn borst, aarzelde niet en haalde verwoestend uit. 0-1! Een minuut of 5 later liet Thom zich wisselen voor de rappe Carlo nadat hij geblesseerd was geraakt bij een iets te mooi hakje.  Hierna namen we wat gas terug, maar hielden de controle over de wedstrijd. Na nog een paar kansjes van ons vond de uitstekend leidende scheidsrechter het welletjes en mochten we rusten.

In de rust wisselde Bas een aantal spelers. Ricardo, welke uitstekend speelde tijdens zijn officiële rentree, werd gewisseld voor Jelmer. Dit na aanhoudend zeuren van laatstgenoemde. Niels ging eruit voor Koen. Randy kwam erin voor Mark.

In de 2e helft bleef het spelbeeld gelijk. Heukelum kreeg genoeg grote kansen maar wist er lange tijd geen één te benutten. Stijn kreeg het weer op zijn heupen en onderschepte na fel doorzetten de bal. Liep 2 à 3 spelers van Theole voorbij alsof ze er niet stonden en speelde de bal diep op Carlo. Carlo was het schakelen niet verleerd, want hij zette zijn brommer gelijk weer naar de 6e versnelling. Vanaf eigen helft ging hij er vandoor. De eerste verdediger van Theole liep minimaal 20 meter achter hem. Zo rond de 16 meter kwam hij de keeper van Theole tegen waarna hij besloot om de bal hoog in het doel langs de keeper te schieten. Dit lukte zowaar, 0-2! Hierna lieten Carlo, Bas, Thom en Jelmer allen nog grote kansen liggen om de voorsprong te vergoten. De scheidsrechter vond hierna dat het tijd was en blies voor het einde van de wedstrijd.

Na de wedstrijd hebben we weer uitverkiezingen gehouden. Randy kreeg de Zaag van de week toebedeeld na een prachtige charge die volgde op een bal die hij te ver voor zich uitspeelde. Puik werk! De Jarno van de week (uitverkiezing voor grootste misser van de wedstrijd, welke in het leven is geroepen na een levensgrote blunder van onze oud speler Jarno) is deze week voor Jari. Pupil van de week is Jesse. Vond het nodig om een overduidelijke terugspeelbal in zijn handen te pakken. Man van de wedstrijd was Joeri. Dit omdat hij een plaag voor het Theole middenveld was.

De volgende wedstrijd mogen wij aantreden tegen het altijd gezellige Leerdam Sport ’55 3. Aanvangstijd is 12.15 op Sportpark de Vriezenwijk in Heukelum. Het zou leuk zijn als u allen komt kijken zodat we de bezoekersaantallen van de wedstrijd tegen Theole kunnen overtreffen.

Scheidsrechter: F.T. Verwoert
Grensrechters: K. Stoffers (Heukelum) en M. van Bleek (Theole)
Toeschouwers: 5