Heukelum vergeet 3 punten te verzilveren

Rijksweg 202 204
4255GR
NIEUWENDIJK NB

Troosteloos was de ambiance zaterdag in Nieuwendijk. Door de Corona-maatregelen waren er geen toeschouwers, op een aantal vrijwilligers, persmensen en supporters van Altena (op het terras en in de kantine) na. Een gure, koude wind en veel regen hielpen ook al niet.

Na de Corona-berichtgeving van afgelopen vrijdag was ook de stemming niet bijster positief. Geen sport na 17.00 uur, het belooft niet veel goeds voor de voortzetting van de competitie. Het lijkt er dan ook sterk op dat er een vervroegde winterstop in zal gaan. De KNVB zal in de loop van deze week hierover een beslissing nemen.

Naast dat de Corona-berichtgeving natuurlijk "talk of the day" was, moest er zaterdag wel gewoon een competitiewedstrijd worden gespeeld. In Nieuwendijk was het nog ongeslagen Altena de gastheer. Heukelum kwam in het veld met een verrassende naam. Good-old doelman Kevin den Adel startte onder de lat. Eerste keeper Joerik van't Pad was niet fit genoeg, hij zat wel voor nood op de bank. Omdat reserve keepers Ron de Nijs en Jesse van Schaik een blessure hadden, moest trainer Ceton een beroep doen op Kevin den Adel. Dat beroep kon hij ook weer doen aan Brennan Bieri en Niels Labrie de weer van de partij waren. Helaas was Tim Verdier afwezig.

Heukelum begon erg sterk aan de wedstrijd. Altena werd al vroeg in de opbouw gestoord. Het leverde snel een aantal dotten van kansen voor Heukelum op. Tim Schwebke, Sil van Putten en Benjamin Meijdam waren niet rustig genoeg om de trekker over te halen. Een doelpunt was zeker op z'n plaats geweest, en toen was er nog maar een kwartier gespeeld.

De thuisploeg grossierde vooral in slordigheden, maar kwam halverwege de eerste helft wat beter in de wedstrijd. Toch had Kevin den Adel niet veel te vrezen. Een vrije trap werd simpel opgeraapt door de Heukelumse goalie. De Adel had wat meer moeite met een laag schot wat vlak voor hem stuitte en hij uiteindelijk tot corner moest verwerken. De daaropvolgende corner zorgde voor wat onrust voor het Heukelumse doel.

Direct na rust moest Heukelum een periode op de tellen passen. Altena kwam dichtbij een doelpunt toen een voorzet bij de tweede paal hopeloos werd gemist. Vervolgens mikte een doorgebroken Altena-aanvaller naast. De Heukelumse verdediging hield stand en het team herpakte zich.

Schotkansen dienden zich aan voor Wilfried Prigge en Sil van Putten. Prigge schoot voorlangs en bij de inzet van Van Putten redde de keeper van Altena knap. Even zo knap was de redding op een keiharde inzet van Brennan Bieri. Het schot spatte uiteen op de vuisten van keeper De Groot.

Nadat Altena van dichtbij uit een corner had naast gekopt, counterde Heukelum via een diepe bal op Tim Schwebke. Schwebke leek in een één-tegen-één situatie met Altena-verdediger Alexander McDermott alleen op de Altena-keeper af te kunnen, maar werd hierbij hinderlijk geduwd. De prima fluitende scheidrechter IJpelaar leek naar de rode kaart te grijpen, maar beboette McDermott slechts met een gele kaart. Het vervolg leverde niets meer op.

Het 0-0 gelijkspel was al met al een terechte uitslag in een gelijk opgaande wedstrijd. Toch had er voor Heukelum meer ingezeten als in de beginfase van de eerste helft beter met de kansen was omgesprongen.

Volgende week, als de KNVB besluit de competitie door te zetten, staat er een thuiswedstrijd tegen Wieldrecht op het programma. Mocht het zover komen, zullen opnieuw toeschouwers niet welkom zijn op De Vriezenwijk.

Altena 1 - Heukelum 1   0-0   (0-0)

Heukelum: Kevin den Adel, Max Schaay, Niels Labrie, Lars van Honk ('90. Chris van Bruggen), Joey Oudshoorn, Tim Schwebke, Brennan Bieri ('78. Thomas van Iperen), Sil van Putten, Wilfried Prigge, Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden.

Altena: Rob de Groot, Patrick Zwart (Ali Mahamed), Julian Geelhoedt, Erwin Timmermans (Gert Gornenberg), Kenneth Hoeke, Eddy Wijtvliet, Johnny Schouten, Jamiro Libretto, Alexander McDermottGele kaart, Conré van Rosmalen en Jovanny van Maastricht.

Scheidsrechter: Jan IJpelaar.
Assistenten: Gerrit Kon (Heukelum) en Arjan Wallaard (Altena).
Toeschouwers: Circa 15 personen, vooral van de pers en een aantal op het terras.