Heukelum onderuit bij Wilhelmina'26

Maasdijk 20 A
4261AD
WIJK EN AALBURG

Heukelum kon zaterdag geen positief vervolg geven aan de mooie overwinning tegen De Zwerver van vorige week zaterdag. In een druilerig Wijk- en Aalburg werd met 2-1 van Wilhelmina'26 verloren.

De eerste domper van de dag kwam tijdens de warming-up. Aanvoerder Sil van Putten moest met een blessure afhaken en kon niet spelen. Puzzelen dus voor trainer Jerome Ceton.

De thuisploeg was vooraf vooral bezig met het verhaal rondom scheidrechter Felix die wat later op sportpark de Ebbe arriveerde. Felix had op 22 september 2018 de wedstrijd tussen Heukelum en Wilhelmina'26 in Heukelum gefloten. Het was toen een bijzonder tumultueuze wedstrijd die door Heukelum met 9-2 werd gewonnen. Wilhelmina'26 kreeg toen liefst 4 rode kaarten voorgeschoteld door scheidrechter Felix. Zo tumultueus werd het zaterdag niet, maar ook nu deed scheidrechter Felix een duit in het zakje.

Door het wat later arriveren van de scheidrechter begon de wedstrijd tien minuten later. Na wat aftasten van beide kanten kwam de thuisploeg vroeg en goedkoop op voorsprong. Een duel in de Heukelumse zestien tussen Max Schaay en zijn tegenstander werd door scheidrechter Felix veel te zwaar bestraft met een strafschop. Kevin van Esch benutte vanaf elf meter het buitenkansje voor Wilhelmina'26, 1-0.

Er ontspon zich vervolgens een wedstrijd die weinig on het lijf had. Heukelum had vooral moeite met het vasthouden van de bal en het secuur aanspelen. Pas tegen het einde van de eerste helft werd Heukelum sterker. "Mogelijkheden" waren er over en weer, maar serieuzer dan schoten over een naast beider doelen kwam het niet.

De tweede helft wisselde trainer Ceton Thomas van Iperen voor Jeffrey van der Heiden. Heukelum ging meer met de punt naar voren spelen. Het leek snel succesvol toen Thomas van Iperen rakelings onder een voorzet van Brennan Bieri doorliep en en even later Tim Schwebke een mooie kans net over het doel schoot. Keeper Van Den Beukel moest vervolgens gestrekt bij een mooi schot van Joey Oudshoorn. De keeper van de thuisclub kon nog net een paar vingers tegen de inzet krijgen, die anders succesvol in de verre hoek was verdwenen.

Heukelum toonde meer durf richting het doel van de thuisploeg en dat betaalde zich uit. Goed storen van Thomas van Iperen op keeper Van Den Beukel stelde Brennan Bieri in staat de gelijkmaker binnen te tikken, 1-1. Welgeteld één minuut was er grote vreugde bij ploeg, begeleiding en supporters. Voor iedereen er erg in had, kopte Samuel Hartgers de thuisploeg weer op 2-1 voorsprong en kon Heukelum weer achter de feiten aan.

Bij Benjamijn Meijdam zat de frustratie blijkbaar hoog. Hij mocht voor tweemaal een aanmerking op de leidsman met tweemaal geel inrukken richting de douches. Het betekende gelijk ook het breekpunt van de wedstrijd, want Heukelum had kansen op een gelijkspel of meer. Deze kansen leken nu verkeken.

Toch wist de thuisploeg zich onvoldoende raad met de man-meersituatie. Een tweetal schoten over het doel van Yoerik van't Pad was het enige wapenfeit. Aan de ander kant rook Heukelum toch aan een gelijkspel toen Brennan Bieri met een fraaie volley zijn tweede van de middag scoorde. Scheidrechter Felix had hands geconstateerd van Bieri en dus ging het feest niet door.

In de slotfase van de wedstrijd verzuimde Wilhelmina'26 nog een één-tegen-één situatie uit te spelen. Yoerik van't Pad redde knap. En zo eindigde de wedstrijd in een verlies voor Heukelum. Het einde wat door Brennan Bieri niet binnen de lijnen werd gehaald. Bieri moest vlak voor het eindsignaal met rood inrukken na een te laat ingezette sliding.

Heukelum moet nu dus opnieuw de wonden likken. Zonder Sil van Putten lijkt de ploeg maar moeilijk uit zijn schulp te kruipen, terwijl er echt wel voetbal in het team zit. Zelfvertrouwen en vorm zijn en grote afwezige in de ploeg. Tijd om het herstel in te zeten en dat kan komende zaterdag in en tegen Arkel. Benjamin Meijdam en Brennan Bieri zullen in ieder geval van de kant moeten toekijken.

Wilhemina'26 1 - Heukelum 1   2-1   (1-0)
06.   1-0   Kevin van Esch (strafschop)
68.   1-1   Brennan Bieri
69.   2-1  Samuel Hartgers

Heukelum: Yoerik van't Pad, Jeffrey van der Heiden ('46. Thomas van Iperen), Tim Verdier, Max Schaay, Niels Labrie, Lars van Honk ('90. Stan Looijen), Joey Oudshoorn, Tim Schwebke ('65. Chris van BruggenGele kaart), Benjamin Meijdam2 keer geel, Brennan BieriRode kaart en Wilfried Prigge.

Wilhelmina'26: Carlo van den Beukel, Dilan van Son, Willian Colijn, Sjoerd de Fijter, Gerben Vos, Robert Bouman, Samuel Hartgers (Djordi Smout), Kevin van Esch, Gerbrand Vos (Lukasz Junatowski), Christiaan van der VeldenGele kaart (Bart Jongejan) en Jarno Kraaij.

Scheidsrechter: Niels Felix.
Assistenten: Bastiaan van Iperen (Heukelum) en Jorg de Bruin (Wilhelmina'26).
Toeschouwers: 70.