Heukelum 3 steelt punten uit Heicop

HSSC'61 4

9 november 2019 13:00

Afgelopen zaterdag stond de - op papier makkelijke - wedstrijd tegen HSSC'61 4 op het programma. Voorafgaand aan de wedstrijd kwamen er uitslagen voorbij die zelf PSV-Feyenoord (10-0) nog zouden gaan overtreffen. Bas Bel wilde deze wedstrijd aangrijpen om topscorer van de club te worden. Ook Pater wilde zijn vriendin eens laten zien dat hij toch echt wel kon scoren.

Genoeg over de voorbereiding en zoals een oud Hollands gezegde luid: 'hoogmoed komt voor de val'. Dan nu de wedstrijd. Ook voor deze pot had master coach Bas weer een verrassende opstelling uit de hoge hoed getoverd. We begonnen de wedstrijd met drie centrale middenvelders, dit om verwarring te veroorzaken bij het toch zeer dynamische middenveld van HSSC. Dit pakte goed uit en Heukelum was vanaf dat moment heer en meester op het veld.

Er lagen veel ruimtes die goed benut werden door de loopwonders Dirk en Joeri. Hierop volgden dan ook snel de eerste kansen voor Heukelum. Met een paar snelle combinaties werd Bram aka Marathonnie vrij voor de keeper gezet. Marathonnie wist deze buitenkans niet te benutten. Je kon toch zien dat hij wedstrijdritme miste. Dit was voor interim-trainer Lammert Jakobs het moment om ‘t roer om te gooien. Er werden maar liefst drie wijzigingen doorgevoerd. Dit hadden er vier moeten zijn maar Dirk had nog frituurvet in zijn oren. Lammert was hier niet van gediend. Door deze actie kreeg Dirk de pupil van de week award (meest kinderachtige speler van de wedstrijd) toegewezen. Afijn, nu weer verder met Pater die weer een ontiegelijke kans miste. Gaat zijn vriendin dan toch gelijk krijgen? Is Pater het scoren dan echt verleerd? Blijf hangen en je krijgt het antwoord. Ruststand 0-0.

Tijdens de thee pakte Lammert zijn moment om orde op zaken te stellen. Dirk werd zonder pardon de douches gewezen en vervangen door wat achteraf bleek de Man of the Match Marcel.

De tweede helft was nog maar koud een paar minuten bezig of je zag de hand van de trainer al terug. Dit resulteerde tien minuten later dan ook in de eerste goal voor Marathonnie. Mooie aanname op de borst en de verre kruising zoeken, prachtig. Echter, na deze goal stopte Heukelum met voetballen. HSSC werd beter en het was dan ook een wonder dat zij maar één keer wisten te scoren want kansen waren er zat. Nu werd het toch wel even billen knijpen voor Heukelum. Met een harde en smerige sliding wilde aanvoerder Steffan zijn team weer op scherp zetten. Aan de kant sprak men er schande van. Er was niet eens een bal in de buurt. Achteraf bleek er ook geen speler in de buurt te zijn en kwam Steffan er vanaf zonder kaart. Het leverde hem wel de zaag van de week bokaal op.

Dan nu weer verder over Pater. Best chill, hij scoorde in de dying seconds de 2-1. Hier vriendin, eet dit, Pater is de man. Maar niet de man van de wedstrijd, dit was wederom Marcel.

De overwinning werd groots gevierd en wij danken Ron Beton en Badr Jari voor hun bijdrage in de vorm van een kratje bier. Op naar volgende week voor de 6 punten wedstrijd tegen Lekvogels.