Heukelum 3 boekt zakelijke overwinning op HSSC’61

HSSC'61 4

8 februari 2020 12:15

Zaterdag 8 februari mochten wij aantreden tegen het nog puntloze HSSC’61 uit Hei- en Boeicop. Veel spelers geloofden het voor vandaag wel en zagen deze zaterdag als de uitgelezen mogelijkheid om zich ziek te melden of om op wintersport te gaan. 1 speler, ik noem geen naam hoor Mark, vond het zelfs nodig om een of andere run in de modder te gaan doen. Gelukkig heeft onze leiding goede connecties met andere teams binnen de club. Voor vandaag hadden we dan ook de beschikking over 4 toppers van Heukelum 4, waarvoor onze hartelijke dank!

De eerste helft begonnen we gelijk met veel balbezit op de helft van HSSC. Hieruit ontstonden enkele goede aanvallen. Het was alleen keer op keer de laatste bal die Bas Bel er niet in schoot. Hij had duidelijk zijn dag niet vandaag. Na een minuut of 30 kreeg Heukelum een corner waaruit het eerste doelpunt zou vallen. Raymon legde de bal op het voorhoofd van Dirk, die maar 1 kans nodig had om af te kunnen ronden. Erg efficiënt dus.
Verder moet nog benoemd worden dat onze Ron werd vervangen door het fenomeen Ceril! Men zegt vaak dat als hij wat serieuzer met zijn talent was omgesprongen, hij nu bij een BVO keeper zou zijn geweest. Dit hebben wij gemerkt ook. De tegenstander was zo onder de indruk van hem dat ze de gehele eerste helft geen schot hebben durven te lossen.

In de rust besloot Randy dat het na een goede 1e helft voor hem genoeg was geweest. Hierdoor hadden wij de 2e helft wat meer moeite met HSSC. Na een minuut of 60 was HSSC zelfs zo brutaal dat ze voor het eerst op doel durfden te schieten. Het spel ging wat meer op en neer. Op zulke momenten is het altijd fijn om een speler als Joeri Heeres in je team te hebben. Nadat hij een paar spelers behendig voorbij gedribbeld had, gaf hij de bal op Thom Kluvers, die dacht niet na en knalde de bal snoeihard de goal in. 2-0. Een minuut of 10 later bekroonde Joeri zijn puike wedstrijd met een goal. Na een diepe bal van Raymon, dolde hij de keeper en legde de bal beheerst in het netje.
Na deze goal vond Jeroen de wedstrijd wat saai worden en besloot om het, na een scrimmage, aan de stok te krijgen met de tegenstander. Deze dacht dat blijkbaar dat de bal nog in de buurt was, want hij gaf Jeroen een goed bekeken trap. De scheids zag het gebeuren en gaf om nog onduidelijke reden beide spelers geel i.p.v. de speler van HSSC rood. Niet veel later besloot de verder goed fluitende scheids te fluiten voor het einde van de wedstrijd. Komende zaterdag gaan we vol goede moed naar V.V. Lekvogels.

Na de wedstrijd hadden we zoals gewoonlijk de bekendmakingen van de toppers en tobbers van deze week. De ‘Jarno van de week’ ging naar Bas Bel, geen uitleg nodig. De zaag van de week was voor Jeroen, mede door het voorval in de 2e helft. De Man of the match was deze week overduidelijk. Bij afwezigheid van Marcel, heeft Ceril deze uitverkiezing dit keer meer dan verdient!