Heukelum 3 laat twee punten liggen tegen zwak LRC 5

Bram Boon (kopbal)

30 november 2019 14:30

Onbekend

Zaterdag was dan eindelijk de wedstrijd waar de supporters en spelers van zowel Heukelum als LRC al maandenlang naar uit keken. Ook deze week hadden we weer meer dan genoeg man tot onze beschikking, maar liefst 16! Maar zoals wel vaker dit seizoen, vielen er toch weer een paar spelers af. Devin zag zijn iets te fanatieke warming up eindigen in een spierblessure. Helaas… Verder had onze Dirk een wel heel bijzondere afmelding. Zijn vriendin voelde zich niet zo heel lekker en hij bleef dus thuis. Na een vijftal telefoontjes nam hij uiteindelijk de telefoon van zijn vriendin op en gaf de opstelling door.

We mochten deze week aantreden op het slechte kunstgras (want dit is niet gelegd door onze hoofdsponsor Namgrass Nederland) van veld 2. De 11 mannen van Heukelum begonnen weer eens sterk aan de wedstrijd en kwamen zelden in de problemen tegen het nietige LRC. Heukelum speelde de bal lekker rond waardoor LRC maar weinig aan de bal kwam. Gelukkig voor LRC beschikten zij over een goede vlagger, welke op elke steekbal van ons buitenspel vlagde. Helaas konden wij hierdoor niet de goal maken die wij wel verdienden. LRC werd maar één keer echt gevaarlijk uit een voorzet. Zoals wel vaker dit seizoen, redde Ron weer uitstekend op het schot dat daaruit volgde.

In de rust hebben wij meerdere malen geprobeerd om contact te krijgen met onze trainer van vandaag, Dirk. Nadat alle pogingen hiertoe mislukten, heeft Stijn de taak van trainer op zich genomen. Het elftal werd op diverse plaatsen omgezet om zo een goal te kunnen forceren. Vol goede moed begonnen wij aan de tweede helft. Alleen Jari kwam wat prikkelbaar uit de kleedkamer. De tweede helft begonnen wij wat onwennig door de doorgevoerde wissels, maar na een minuut of 10 hadden wij de wedstrijd weer onder controle. LRC was hier zichtbaar door ontdaan. Wat er toen gebeurde is nog steeds niet helemaal duidelijk. Maar na een slecht uitgevoerde schwalbe legde de scheidsrechter de bal op de stip en kwam Jari weg met een waarschuwing. Ron zat er goed bij, alleen net niet goed genoeg. 1-0. Kort na de 1-0 maakte LRC gelijk de 2-0 en leek de wedstrijd gespeeld.

Joeri dacht hier heel anders over en met een mooie solo dolde hij 5 LRC’ers totdat hij in het strafschopgebied onderuit werd gehaald. Iedereen ging uit van een penalty, behalve de scheidsrechter. Jari was zijn emoties niet de baas en protesteerde hevig bij de scheidsrechter. Deze was hier niet van gediend en stuurde Jari met rood van het veld. Jari was hiervan zo ontdaan dat hij huilend het veld af liep. Dit bleek voor Heukelum ‘de druppel’. We begonnen met 10 man meer druk te zetten wat leidde tot nog meer kansen. 10 minuten voor tijd begon Joeri wederom aan een geweldige solo waarbij hij meerdere LRC’ers het kunstgras van dichtbij liet zien. Na een één-tweetje met Bram ronde hij koeltjes af, 2-1. Niet veel later belande een voorzet van Raymon op het voorhoofd van de hard inlopende Bram. De keeper was kansloos op deze inzet, 2-2. We hadden nog 5 minuten om de overwinning te pakken, maar de paal, lat of de keeper zat ons telkens in de weg.

Na de wedstrijd hebben we weer de gebruikelijke uitverkiezingen gedaan. Hieruit blijkt maar weer dat Marcel in goede vorm blijft. Hij werd voor de 8e keer dit seizoen verkozen tot MOTM. De zaag van de week was voor Steffan. Dit had hij te danken aan een smerige tackle die hij inzette na een panna te hebben gekregen. De Jarno van de week (voor de grootste misser) was voor Mike van Rijswijk. Hij miste de gehele wedstrijd. De pupil van de week ging naar Dirk. Dit, omdat hij niet kwam opdagen. Later bleek ook dat zijn vriendin helemaal niet ziek was, maar dat hij zelf de avond ervoor te diep in het glaasje had gekeken. Wel heeft hij dit dezelfde middag nog goed gemaakt door een kratje te lappen via een tikkie. Volgende week mogen we aantreden tegen het altijd lastige Ameide.