Heukelum 3 wint van Lekvogels

Thom Jakobs (intikker)
Bas Bel (intikker)

16 november 2019 12:15

We mochten op zaterdag weer optreden. Na twee overwinningen op rij was de animo groot: met 17 man konden we dan ook volop wisselen. Tevens was er geen gebrek aan vertrouwen na de nipte overwinningen van afgelopen weken.

We traden op een wat guur sportpark de Vriezenwijk om 12.15 af tegen de gasten uit Lexmond. De wedstrijd was in den beginne een gelijkopgaande strijd en Lekvogels leek op 0-1 te komen. Echter constateerde de assistent-scheidsrechter buitenspel. Het doelpunt werd door de uitstekend leidende scheidsrechter A. Heeres dan ook terecht afgekeurd.

Wij werden wakker geschud en we leken dan ook via Bas Bel voor te komen. Echter werd dit doelpunt aan de andere kant ook (terecht) afgekeurd wegens opnieuw buitenspel. Hierna kwamen we steeds beter in ons spel en de 1-0 van Thom Jakobs, nadat hij al een enkele kans gemist had, was dan ook volkomen verdiend. Ook de 2-0 van Bas Bel kwam niet geheel uit de lucht vallen. Hij schoot fraai raak via de binnenkant van de paal.

Voor rust kregen de beide T(h)oms nog een enorme mogelijkheid op de 3-0. Echter faalden zij hopeloos oog in oog met de keeper. Lekvogels moest een aantal keer aan de noodrem trekken om de redelijk spelende Raymon van Wijk af te stoppen. Hiervoor gaf de scheidsrechter eenmaal terecht geel. Het leek erop alsof de scheidsrechter van dienst nogmaals een gele kaart wilde geven aan een speler van Lekvogels. Echter met een mooie schijnbeweging gaf hij in plaats van een kaart een hand aan de desbetreffende speler.

Na rust een geheel ander beeld: wij besloten 6 wissels toe te passen. Of dit een goed idee was laat ik in het midden, maar de jongens op de bank moeten ook spelen!

De tweede helft verliep zeer rommelig. Dat Lekvogels de 2-1 maakten was dan ook niet verrassend. De trainer besloot in de 85e minuut de man van de wedstrijd (Marcel van Wijk) een publiekswissel te geven. De achterliggende gedachte was om de achterhoede bij een 2-1 achterstand dicht te timmeren. Dit (meester)plan pakte perfect uit: de overwinning werd over de streep getrokken.

In hosanna stemming zochten we de kleedkamer op. Alhier werd onder het genot van een drankje de overwinning gevierd met onder andere Ferry, de roze flamingo.