Clean sheet voor Heukelum 3

SC Everstein 3

26 oktober 2019 14:15

Vandaag mochten wij aantreden tegen het altijd lastige Everstein 3. Op voorhand belooft dit, gezien de historie tussen beide elftallen, een doelpuntenspektakel te worden. We gingen dus met goede moed richting Everdingen, zij het met wat minder man dan vooraf gedacht. Op de een of andere manier hebben we op de vrijdagavond/zaterdagochtend een man of 3 minder dan dat er in eerste instantie op de lijst stonden. Dit was uiteraard deze week weer het geval. Onze Ron moest afhaken, omdat hij ziek was (of werd de druk van de goede prestaties van onze tweede keeper hem teveel?). Ook kregen wij zaterdagochtend te horen dat Dirk vrijdagavond een bilblessure had opgelopen. Hier hebben wij logischerwijze geen vragen over gesteld.. Verder waren er nog een paar spelers met wat kleine pijntjes. Gelukkig kregen we versterking in de vorm van Siebrecht, waar wij wederom heel blij mee waren.

Om 14.15 lokale tijd mochten wij dan eindelijk aftrappen op het zonovergoten Sportpark Ries van Arnhem. Hier ontstond gelijk al wat verwarring, omdat Jarno toch niet onze nieuwe gedroomde rechtsback bleek te zijn. Een gefotoshopt bericht van Stijn, waarin Jarno aangaf voor de rechtsback positie te willen gaan, werd door de leiding voor echt aangezien. Het elftal werd snel nog even op 10 posities omgezet om Jarno uiteindelijk op de links midden positie te krijgen. Deze snelle wisseltruc was dan ook 1 van de weinig hoogtepunten van de eerste helft. Het spel golfde de gehele eerste helft op en neer waarbij Everstein met een paar afstandsschoten nooit onze geweldig keepende Koen in de problemen kon brengen. Voorin miste wij de scherpte om zelf al in de eerste helft op voorsprong te komen. Bas en Patrick hebben, ondanks hun vele arbeid, weer geen goal kunnen maken. Als Bas ook met rechts had kunnen schieten, had hij nu al wel clubtopscorer kunnen zijn. Maar helaas. Opvallend was nog dat Jarno zichzelf na 30 minuten voor Siebrecht wisselde. Hadden we hier nou het hele elftal voor omgegooid?

In de rust kregen wij een donderspeech van gelegenheidscoach Dirk. De wat jongere spelers, zoals Jari en Siebrecht, schrokken hier zo van dat ze de tweede helft zichtbaar aangeslagen leken te beginnen. De donderspeech zou uiteindelijk wel zijn uitwerking hebben. Na een minuut of 20 hetzelfde spelbeeld als in de eerste helft te hebben gezien, haalde Raymon verwoestend uit van een meter of 25. De bal spatte uiteen op de lat, waarna onze revelatie Siebrecht beheerst kon inkoppen, 0-1. Na deze goal voerde Everstein de druk wat meer op en dit resulteerde voor hen in enkele goede kansen. Zij het niet dat wij een hele goede tweede keeper hebben (die word bijgestaan door een goed acterende verdediging). Koen haalde een paar keer de bal uit de kruising met geweldige showduiken.

De leiding kon het niet langer meer aan zien en besloot om over te gaan naar een 4-3-3 opstelling. Dit resulteerde direct in een aantal flitsende aanvallen van het trio voorin (bestaande uit Fredch, Marcel en Jarno). Zij zette de ene mooi aanval na de andere op. Na goed 80 minuten gaf Marcel een hakbal op Raymon, waarna laatstgenoemde vrij baan had richting de goal en binnenschoof. Na deze 0-2 kwam Heukelum niet meer in gevaar en heeft het de wedstrijd professioneel uitgespeeld.

De conclusie na deze wedstrijd is dat Ron moet vrezen voor zijn vaste plek onder de lat. Verder is Marcel aan een uitstekend seizoen bezig waardoor hij alweer voor de 6e maal op rij is verkozen tot man of the match. Ook de zaag van de week was weer eens voor Marcel na een mooie vliegende tackel op de tegenstander. Nieuw geïntroduceerd is de ‘Jarno van de week’. Deze uitverkiezing is in het leven geroepen door zijn grote misser van vorige week tegen LRC3. De eer om deze uitverkiezing voor het eerst te winnen gaat naar Bas. Minimaal 2 van zijn schoten werden gepromoveerd tot ingooi (tel niet bijgehouden).