0-2 verlies van Ameide 3

Ameide 3

25 januari 2020 12:15

Deze week stond de wedstrijd op het programma tegen Vv Ameide 3. Op basis van de ranglijst een lastige wedstrijd. Maar de bal blijft rond, een wedstrijd duurt 90 minuten en heeft twee helften.

Al snel bleek tijdens de wedstrijd dat Ameide een geroutineerd team had met veelal spelers die in de volksmond ook wel ‘oud eerste spelers’ worden genoemd. Op zich niet erg want ook bij ons aan voetbalintelligentie en precies weten hoe het moet geen gebrek, alleen de uitvoering blijft vaak helaas wat achter.

In de eerste helft waren ondanks het verschil in de ranglijst de beste kansen voor Heukelum. Een aantal goede combinaties over meerdere schijven zorgde er voor dat Dirk al vroeg in de wedstrijd de 1-0 op zijn slof had, dit mocht helaas niet zo zijn. Ameide en Heukelum hadden een vergelijkbare hoeveelheid balbezit. Ameide moest het vooral hebben van breien en balletjes door onze robuuste defensie proberen te prikken. Dit leidde in de eerste helft dan ook tot een corner, zoals wel vaker bij een corner is de bal pas echt weg als ie weg is. Het wegwerken van de bal ging door vvh3 dan ook niet helemaal soepel en dit leidde tot de welbekende afvallende bal net buiten de 16. Een aantal spelers van H3 stonden elkaar geduldig aan te kijken wie van de 4 uit zou stappen. Het bleek te laat waardoor Ameide met een rolletje kon scoren omdat onze keeper kansloos was vanwege het beperkte zicht door de tafelvoetbal defensie. De tweede grote kans in de 1e helft was voor Thom, wederom een mooie combinatie over drie schrijven met 1, maximaal 2x raken en een mooie overstap van Dirk bracht Thom oog in oog met de keeper. Thom mikte op het gaatje tussen de benen van de keeper, dit bleek alleen een te klein gaatje. waardoor de bal niet het doel in ging. Ruststand 0-1 voor Ameide.

In de 2e helft waren er vanwege de enthousiaste opkomst voldoende wisselmogelijkheden. Dit werd dan ook gretig doorgevoerd. Het begin van de tweede helft is altijd opletten geblazen voor vvh3, met de vele wisselingen en de warme thee nog in de bescheiden buikjes kunnen er altijd wat slaapmomentjes ontstaan. Heukelum beperkte zich in de 2e helft vooral tot ‘consolideren’, mogelijke uitbraken van onze snelle voorhoede en wat afstandsschoten. Tot echt grote kansen kwam het voor H3 niet meer. Ameide maakte dan ook uit een voorzet de 2-0 wat de eindstand ook bepaalde.

Al met al een redelijke wedstrijd gespeeld door Heukelum 3 waar met name in de 1e helft gescoord had mogen worden door ons. Helaas gebeurde dit niet waardoor een effectief Ameide er met de winst vandoor is gegaan.

1 februari staat de wedstrijd tegen Meerkerk op het programma. De thuis wedstrijd was onterecht met 1-0 verloren aldus insiders, dat belooft wat.