Heukelum 3 put moed uit getoonde veerkracht

Leerdam Sport'55 3

12 oktober 2019 14:30

Vroeg op de zaterdag ochtend werd al bekend gemaakt op de website van de thuisploeg dat Heukelum 3 zich om half 3 op het hoofdveld van Leerdam Sport mocht positioneren. Waarschijnlijk werd op voorhand verwacht dat deze wedstrijd een bron van plezier, spanning en fanatisme zou zijn.

De meegereisde supporters (+/- 8) kwamen wat betreft plezier en spanning bedrogen uit. Fanatisme was aan beide kanten zeker terug te zien, al sloeg de thuisploeg hier soms iets in door. Dit was ook de reden dat Leerdam Sport 3 in de eerste helft op voorsprong kwam. Een wisseling binnen de lijnen was niet naar iedereen gecommuniceerd, waardoor er een enorm gat op het middenveld kwam. Onze kilometervreter Dirk van Meeteren kreeg dit niet aangelopen en Joeri Heeres nam zijn taak als ‘hangende’ spits wel erg letterlijk. Vervolgens kon Leerdam Sport zich gemakkelijk door de verdediging van Heukelum combineren en kon Ron de Nijs het afstandsschot helaas niet keren.

Kort nadat Dirk geblesseerd het veld moest verlaten, kwam Raymon van Wijk het veld in. Raymon, normaliter een onbetwiste basisspeler, was vandaag te laat door een ontzettend goede reden en begon daarom logischerwijs op de bank.

Aan de kant van Heukelum was het positief om te zien hoe Siebrecht en Loek zich manifesteerde tussen de volwassen mannen. Ze waren zeer gedreven en wisten in de tweede helft beide te scoren. Nadat we met 2-0 achter kwamen, scoorde Siebrecht de 2-1.

Heukelum besloot ‘alles op alles’ te zetten. ‘Alles op alles’ resulteerde voor de verandering in een ontzettende chaos op het veld, waar grote gaten tussen middenveld en verdediging een gevolg zijn. Hierdoor konden de rappe Leerdam Sport spelers er geregeld uitkomen. Leerdam sport wist te scoren uit een onterecht gegeven penalty (de balafdruk was op Steffan zijn schouder terug te zien) en uit een counter waarin Stijn Schuller de bal niet goed terug wist te koppen richting zijn keeper.

De puf was er daarna wel een beetje uit bij beide ploegen en de wedstrijd werd ook wat vriendelijker. Gelukkig werd er nog 2 keer gescoord. Voordat Loek via een solo/scrimage de 4-3 binnenschoot, mochten Joeri Heeres en Raymon van Wijk aanleggen voor een vrije trap. Raymon van Wijk stapte over de bal heen, waardoor de keeper de weg kwijt was. Vervolgens schoot Joeri Heeres (die na zijn vakantie zijn ritme duidelijk nog niet te pakken had) op zijn Ronaldinho’s tegen Engeland (WK 2002), de bal in het doel. Een fantastische goal. Zo zie je maar weer dat het trainen op vrije trappen ontzettend nuttig is, maar niet noodzakelijk.

Einduitslag: 4-3 Leerdam Sport. Conclusie: Vechten voor degradatie.

Na de wedstrijd vond de wekelijkse ‘Man of the Match’ verkiezing plaats. Deze keer ging deze titel naar Marcel van Wijk. Ook de Zaag van de Week werd bekend gemaakt. Deze titel ging naar Jeroen ‘Jerome’ Arnts.