Tactische omzetting levert punt op voor Heukelum 4

SV Meerkerk 4

23 november 2019 14:30

Na een weekend rust mochten we weer de wei in. Op een koud en winderig sportpark de Vriezenwijk was deze keer Meerkerk de tegenstander.

Van te voren was er een opvallende afmelding onze leider/keeper had cursus dus moest verstek laten gaan, wellicht is hij er wat wijzer van geworden. De sluitpost van het 3e Ron, was gevraagd om de honneurs in de goal waar te nemen.

Veel punten had Meerkerk nog niet vergaard deze competitie maar daar was de eerste helft weinig van te zien. Een goed spelend team met vooral jonge gasten. De uit-ploeg kwam ook al snel op voorsprong. De linkshalf van de geel-zwarten kwam goed door en krulde de bal mooi tussen de paal en Ron. De organisatie van Heukelum was ver te zoeken. Veel irritatie onderling en wat volgde had weinig met voetbal te maken. Overtredingen van de thuisploeg op het randje en erover heen (aanvoerder) en ook Meerkerk gooide de beuk erin. Op een gegeven moment deed de eerste helft meer lijken op Nederland-Portugal van het WK van 2006 of een gemiddelde wedstrijd in de Argentijnse voetbalcompetitie. 0-1 bij rust.

Na wat tactische omzettingen werd er gekozen voor 4-3-3. Dat pakte beter uit met als lichtpuntje Das Herminator op de linksbackpositie. Al snel kwam de gelijkmaker. Na goed doorgaan op rechts van Randy onze wijkagent komt de bal terecht bij Alex die hem doorspeelt naar Jan P. die vervolgens Jeroen in stelling brengt om de 1-1 binnen te schieten. Hierna volgen er kansen voor beide ploegen.

2e lichtpuntje was het debuut van onze nieuwe speler Ruben laat in de 2e helft. Na lang blessureleed mocht hij eindelijk opdraven en hoe. In een iets te strak ogend shirt stuurt hij met zijn eerste balcontact ala Ronaldinho zijn directe tegenstander het bos in daarna ontbreekt helaas de kracht om na deze wereldactie de bal achter de keeper te schuiven.  Het blijft bij 1-1. Uiteindelijk een terechte uitslag.

Onder het genot van een aantal groene knuppels en slechte muziek werd dit punt gevierd in de kleedkamer.

Man of de Match: Ron aka Ron Beton
Mede door een aantal mooie en goede reddingen van Ron blijft het bij een gelijkspel.
Namens Heukelum 4 bedankt voor het meedoen.

Toeschouwers 1e helft: 13
Toeschouwers 2e helft: 8

Volgende week Lekvogels uit altijd lastig