Eerste overwinning voor Heukelum 4

Ameide 5

28 september 2019 14:30

Jeroen de Kuiper

Na een gezellige middag/avond in Leerdam vorige week was het nu tijd voor onze eerste thuiswedstijd. Tegenstander Ameide 5.

Nadat rond kwart voor twee de koppen geteld waren kwamen we tot de conclusie dat we iemand miste. Niet zomaar iemand onze leider/sluitpost. Er werd menig contact gezocht door te bellen en via whatsapp... geen gehoor. Via via kwam er al infomatie vrij dat het waarschijnlijk te maken had met het nuttigen van een klein drankje de avond ervoor.

Hierdoor moesten we even improviseren, er werd gekozen voor een 4-4-2 formatie met Alex en Jan van D. in de punt (kale koppen niet te stoppen). De fit ogende Robert wilde wel keepen.

Heukelum begon fel en dat resulteerde al gauw tot de 1-0. Een fijne voorzet van de goed spelende Alex werd met een slidingschot bij de 2e paal binnengegleden door Jan van D. Jan was dicht bij zijn 2e maar zijn schot van eigen helft met buitenkant links ging maar net naast. Volgende keer gewoon met rechts Jan. Heukelum blijft goed voetballen en krijgt wat kleine kansjes. Niet veel later was het toch raak. Een puntgave hoekschop van Jeroen word door Bo keihard (ala Bep Bakhuys) binnengekopt. BAM 2-0

Rust na een prima 1e helft. Tijdens de thee worden Kai en Jan P er ingebracht voor Dion en Bo.

We beginnen sterk aan de 2e helft. Jan P schiet al na 5 minuten de 3-0 binnen na een fraaie dieptepass van good old John. Niet veel later was daar ineens onze leider. Lichtelijk vermoeid en bleekjes nam hij plaats in de dug-out. Een plaatje wat heel herkenbaar is bij menig Kelderklasse-speler na een nachtje doorhalen voor een wedstrijd.

Hierna werd het allemaal wat slechter van onze kant, tot het einde hebben we alleen maar tegengehouden en verdedigd. Ameide maakte nog 2 goals 1 vanuit een afstandsschot en een counter werd goed afgerond. Mede door Robert bleef het uiteindelijk bij 3-2.

Na het laatste fluitsignaal stond onze leider ons op te wachten voor de kleedkamer met een verdiend kratje en een bittergarnituurtje.
Goed bezig Leider.

Man van de wedstrijd: Jeroen de Kuiper. Floot een uitstekende wedstrijd hield de kaarten op zak en had de VAR niet nodig. Namens het 4e bedankt.

Volgende week Beesd uit altijd lastig. Aanvang 14:30 op kunstgras dus het zal wel doorgaan.