Heukelum zet goede stap na 3-0 overwinning op ONI

14 april 2024 20:00

Marco van Honk

Met een duidelijke 3-0 thuisoverwinning op ONI heeft Heukelum zaterdag een nacompetitieplaats verlaten en is het team van Fred de Groot geklommen naar positie zes op de ranglijst.

Heukelum begon heel sterk aan de wedstrijd. ONI werd onder druk gezet wat een legio aan kansen opleverde. Een schot van Ricardo Papilaja ging voorlangs, een inzet van Thomas van Iperen werd van de lijn gehaald, en schot van Tim Schwebke werd gekeerd, een kopbal van Joey Oudshoon werd door de keeper onder lat vandaan getikt, een kopbal van Tim Schwebke belandde op de paal en een schot van Michiel den Hartog ging naast. Na een kleine twintig minuten zag Michiel den Hartog zijn cornerbal ietwat gelukkig binnenvallen en kwam Heukelum eindelijk dik verdiend op voorsprong.

ONI had tot dan toe nog geen poging ondernomen richting het doel van Max Borowski. Dat veranderde toen Heukelum meer terugplooide en de bezoekers meer in het spel kwamen. Max Boworski plukte een hoge voorzet weg voor de boomlange ONI-spits Lars van de Kletersteeg. ONI-speler Julian van Pet kreeg een betere kans op zo'n vijf meter voor het Heukelumse doel. Zijn inzet werd met een uiterste sliding door Yoerik van't Pad geblokt. ONI'er Sjors Blom leek na goed doorzetten op weg naar de gelijkmaker toen de Heukelumse verdediging een slippertje maakte en hij alleen op Max Borowski af kon. Blom schoot gehaast tegen de paal, maar werd ook onterecht teruggefloten voor buitenspel.

Vlak voor rust verdubbelde Heukelum de voorsprong. Menno Dekker kopte een corner van Michiel den Hartog strak tegen de touwen, 2-0.

In de tweede helft ging ONI krampachtig op zoek naar een treffer. Heukelum speelde slordig en vergat al counterend de wedstrijd te beslissen. Na een fraaie ONI-aanval over meerdere schijven werd de bal recht in de handen van Borowski geschoten. En bij een schot van Niels Fioole redde de Heukelum-goalie knap met de voet. De Heukelumse verdediging, met een uitblinkende Darél Visser, kwam weinig in de problemen.

In blessuretijd scoorde Thomas van Iperen de derde Heukelumse goal. Van Iperen rondde een pas van Michiel den Hartog keurig af met een schot buiten bereik van ONI-keeper Hendrickx. Een minuut later had Van Iperen de 4-0 op zijn schoen. Oog-in-oog met de keeper schoof hij de bal naast.

Een belangrijke overwinning waarmee Heukelum stijgt naar de zesde plek van de ranglijst. De ploeg van Fred de Groot moet wel blijven opletten, want een nacompetitieplaats staat op slechts twee punten. Daarentegen staat ook plek drie op twee punten. Het kan dus nog alle kanten op. Komende zaterdag opnieuw een thuiswedstrijd, dan komt Sparta'30 op bezoek.

Heukelum 1 - ONI 1   3-0   (2-0)
18.   1-0   Michiel den Hartog
44.   2-0   Menno Dekker
92.   3-0   Thomas van Iperen

Heukelum: Max Borowski, Darél Visser, Joey OudshoornGele kaart, Michiel den Hartog, Tim Schwebke, Menno Dekker, Ronan Feunekes, Thomas van Iperen, Ricardo Papilaja, Milan van de Werken en Yoerik van 't Pad.

ONI: Nout Hendrickx, Rick Fioole, Sam de Weijer (Floris Wouters), Sjors BlomGele kaart, Dennis Siemons (Jorg BlomGele kaart), Julian van Pelt, Niels Fioole, Youri Ruyken, Jelle Horsten (Dylan de Ruijsscher), Sander Blom (Lars de Jong) en Lars van de KletersteegGele kaart.

Scheidsrechter: Luca Auerbach.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Pieter Dekkers (ONI).

Balsponsor: Aannemersbedrijf Van Roon (vanroonasperen.nl)
Toeschouwers: 140.