Effectief Heukelum rolt SCO met 1-5 op

7 april 2024 22:00

Marco van Honk

Een effectief Heukelum kon zaterdag in Oosterhout drie punten bijschrijven. Met een uitblinkende Ronan Feunekes, goed voor een hattrick en een assist, en Thomas van Iperen, tweemaal trefzeker en twee assists, werd SCO met liefst 1-5 verslagen.

Interim-trainer Fred de Groot kon geen beroep doen op Yassine El Hanoudi en Sil Veltman. Ricardo Papilaja, herstellende van een blessure, nam wel plaats op de bank maar hoefde niet in te vallen. Ook Maarten Pronk was weer van de partij.

Heukelum startte heel sterk en was de eerste helft heer en meester. De defensie van SCO had weinig vat op de aanvallen van Heukelum. Thomas van Iperen opende na zes minuten al de score toen hij een diepe bal van aanvoerder Lars van Honk langs de keeper schoof. Een paar minuten later had Van Iperen de verdubbeling op zijn schoenen, maar ging zijn inzet rakelings naast.

Ronan Feunekes scroorde driemaal, een hatrick.

Aanvoerder Lars van Honk moest vervolgens geblesseerd het veld verlaten toen hij in een duel zijn knie voelde 'knakken'. We hopen dat zijn blessure meevalt, maar het zag er niet positief uit. Geluk bij een ongeluk was dat invaller Ronan Feunekes de show stal. Net in het veld en bij zijn eerste balcontact scoorde hij de 0-2 na een één-tweetje met Thomas van Iperen.

Na 30 minuten kwam SCO tot een eerste kans en het was meteen raak. Al kreeg de thuisploeg wel hulp van linksback Yoerik van't Pad, die een vrije trap via zijn borst zag binnenvallen. De thuisploeg kon echter nog niet aan een gelijkmaker denken, want niet lang na de score had Ronan Feunekes de 1-3 achter de keeper liggen. Feunekes rondde een pass van Michiel den Hartog keurig af.

Thomas van Iperen, goed voor twee doelpunten en twee assists, op weg naar de 0-1.

In het begin van de tweede helft zette SCO, beslist geen slecht voetballend team, aan. Heukelum werd in de verdediging gedrukt en Max Borowski moest een aantal keren gestrekt naar de hoek. De wedstrijd kwam niet echt op gang omdat scheidrechter Bracht het kort hield. De leidsman keurde na ruim een kwartier een goal van SCO af toen de maker bij een rebound buitenspel stond.

De eerste twintig minuten overleeft, veerde Heukelum op toen Ronan Feunekes op aangeven van Thomas van Iperen de 1-4 scoorde. Feunekes bekroonde zijn goede wedstrijd met een hattrick. De wedstrijd was gelopen en Heukelum kreeg meer ruimte. Thomas van Iperen werd in blessuretijd weggestuurd door Ronan Feunekes en zette de eindstand op 1-5.

Tim Schwebke

Met deze overwinning krijgt Heukelum steeds beter zicht op een 'veilige' plek en stijgt de ploeg naar een gedeelde achtste plaats. Met de komende wedstrijden tegen ONI (thuis), Sparta'30 (thuis) en Altena (uit) moet de ploeg van trainer De Goot het verschil kunnen maken. Te beginnen komende zaterdag thuis 14.30 uur tegen ONI.

> Klik hier voor de foto's (https://photos.app.goo.gl/BtBBU8STezY3WFLVA )

SCO 1 - Heukelum 1   1-5   (1-3)
06.   0-1   Thomas van Iperen
25.   0-2   Ronan Feunekes
30.   1-2   Yoerik van't Pad (eigen doelpunt)
41.   1-3   Ronan Feunekes
65.   1-4   Ronan Feunekes
96.   1-5   Thomas van Iperen

Heukelum: Max Borowski, Darél Visser, Stefan Peek, Lars van Honk ('24. Ronan Feunekes), Joey Oudshoorn, Michiel den Hartog, Tim Schwebke ('75. Redouan Berghout), Menno Dekker ('52. Maarten Pronk), Thomas van Iperen, Milan van de Werken en Yoerik van 't Pad ('75. Stefan NijhoffGele kaart).

SCO: Jimmy Tonny Baarh, Beau Zomers (Nick van Kolck), Tim ArdonGele kaart, Luc van Dongen, Mees de Leijer, Ferri Kastelijns, Ian van StrienGele kaart (Steven Bliemer), Nino DoelmanGele kaart, Niek Bergmans (Tom van Doorne), Robin Tielemans en Ruben Leenhouts.

Scheidsrechter: Ad Bracht.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Toine van den Hoven (SCO).

Toeschouwers: 65.