Heukelum verliest van GDC en boekt eerste competitienederlaag van 2024

24 maart 2024 10:00

Marco van Honk, foto: Jeroen de Bruin / DBRN Fotografie

In een slordige wedstrijd waar Heukelum en GDC maar mondjesmaat tot kansen kwamen, liepen de gasten uit Eethen met een 0-2 overwinning van het veld. Voor Heukelum, na drie overwinningen en vier gelijke spelen, de eerste competitienederlaag van 2024.

Interim-trainer Fred de Groot zag een aantal geblesseerden terugkeren. Tim Schwebke en aanvoerder Lars van Honk konden in de basis beginnen. Yassine El Hanoudi nam plaats op de bank. Menno Dekker en Sil Veltman waren afwezig.

Even leek Heukelum, net als vorige week tegen DESK, in een stroomversnelling te beginnen. Al in de eerste minuut kreeg Thomas van Iperen, weggestuurd door Michiel den Hartog, een levensgrote kans. Van Iperen kreeg de bal niet voldoende onder controle waardoor keeper Tim van Rooijen redding kon brengen. Naast een verre poging van Ricardo Papilaja ebde het spel van Heukelum weg en was het vooral slordig te noemen.

Na ruim twintig minuten scoorde GDC uit het niets. De Genderen Drongelen Combinatie had nog geen noemenswaardig kans gehad, maar kwam via Erik den Ouden op voorsprong. Den Ouden rondde af met een mooi schot van zo'n twintig meter in de kruissing.

Heukelum kreeg voor rust via Thomas van Iperen een dot van een kans om gelijk te maken. Vlak voor het doel raakte Van Iperen de bal volledig verkeerd en zijn inzet ging ruim naast. Een schot van Michiel den Hartog werd door de keeper onder de lat vandaan getikt.

Direct rust plaatste Ricardo Papilaja een vrije trap rakelings langs de kruissing. Heukelum ging op zoek naar de gelijkmaker maar kreeg al snel de deksel op de neus toen een corner vanaf de achterlijn werd terug gekopt en GDC spits Afonso Ndongala de bal kon binnentikken.

Met het inbrengen van Redouan Berghout en Yassine El Hanoudi gaf trainer Fred de Groot het sein om vol op de aanval te gaan spelen. Het leidde tot wat Heukelumse kansjes waarbij steeds GDC-keeper Van Rooijen met succes optrad.

Milan van de Werken. Foto: Jeroen de Bruin / DBRN Fotografie
Milan van de Werken. Foto: Jeroen de Bruin / DBRN Fotografie.

Met een aanvallend Heukelum kreeg GDC meer ruimte voor het plaatsen van een counter. Maar de bezoekers speelden het slecht uit. Doelpuntenmaker Ndongala was nog het dichtstbij met een schot over het doel van Max Borowski.

Komend weekend gaan we genieten van een vrij paasweekend. Over twee weken begint een belangrijke reeks voor lijfsbehoud. Met achtereenvolgens wedstrijden tegen SCO, ONI, Sparta'30 en Altena kan Heukelum op eigen kracht het 3e klasse schap veiligstellen. Eerst te beginnen we in Oosterhout waar zaterdag 6 april SCO de eerstvolgende tegenstander is. Let op de aanvangstijd is 15.30 uur in Oosterhout.

Heukelum 1 - GDC 1   0-2   (0-1)
23.   0-1   Erik den Ouden
64.   0-2   Afonso Ndongala

Heukelum: Max Borowski, Darél Visser, Lars van Honk ('70. Yassine El Hanoudi), Joey Oudshoorn, Michiel den Hartog, Tim Schwebke, Ronan Feunekes ('62. Redouan Berghout), Thomas van Iperen, Ricardo Papilaja, Milan van de Werken en Yoerik van 't Pad.

GDC: Tim van Rooijen, Remi Buijs, Joost van Rooijen, Justin Youell (Tim van Dijk), Daan Dernison, Afonso Ndongala, Levi Splinters, Hugo van Hemert (Jonathan SmeltGele kaart), Jelle Bouman, Jamiën Mauricia (Menno Schouten) en Erik den Ouden.

Scheidsrechter: Addy IJzerman.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Piet den Ouden (GDC).

Balsponsor: Pannenkoekenhuis Het Lingebosch (hetlingebosch.nl)
Toeschouwers: 180.