Oefenderby tegen Asperen eindigt onbeslist

14 februari 2024 21:00

Marco van Honk

Onder het kunstlicht en op het kunstgras werd dinsdagavond in Asperen de derby tussen Heukelum en Asperen gespeeld. Ditmaal als oefenwedstrijd, voor de Heukelumse equipe als voorbereiding op de belangrijke competitiewedstrijd tegen Woudrichem komende zaterdag.

Na twintig aftastende minuten zonder kansen werd Asperen als eerste ploeg gevaarlijk en zag keeper Max Borowski een kopbal naast gaan. De thuisploeg kwam kort daarop verdiend op voorsprong toen een steekbal door het midden van de Heukelumse verdediging door Noach Middag werd afgerond. Het spel van Heukelum was teleurstellend te noemen en Asperen kwam na ruim een half uur spelen op 2-0 door een doelpunt van Tarek Ibrahim.

Na rust bracht interim-trainer Fred de Groot Tim Schwebke, Menno Dekker en Stefan Nijhoff in de ploeg. Vooral voorhoedespelers Schwebke en Dekker zorgden voor meer balvastheid en het spel was aanzienlijk beter dan voor de rust. In twintig minuten wist Heukelum de wedstrijd om te draaien. Tweemaal Tim Schwebke en eenmaal Ricardo Papilaja brachten Heukelum op een 2-3 voorsprong. Vooral de goal van Papilaja was zeer fraai, hij scoorde met een stift vanuit de hoek van de zestien.

Lang kon Heukelum de voorsprong niet vasthouden. Een speler van Asperen werd opzichtig in zijn rug geduwd, in de zestien. De bal ging op de stip en werd verzilverd door Cas Coenen. Het was meteen de einduitslag.

Komende zaterdag speelt Heukelum voor de competitie in Woudrichem, aanvang 14.30 uur.

Asperen 1 - Heukelum 1   3-3   (2-0)
25.   1-0
Noach Middag
34.   2-0   Tarek Ibrahim
50.   2-1   Tim Schwebke
62.   2-2   Tim Schwebke
64.   2-3   Ricardo Papilaja
67.   3-3   Cas Coenen (Strafschop)

Spelers met speelminuten: Max Borowski, Joey Oudshoorn, Ricardo Papilaja, Yassine El Hanoudi, Joerik van't Pad, Darél Visser, Michiel den Hartog, Milan van de Werken, Thomas van Iperen, Ronan Feunekes, Redouan Berghout, Tim Schwebke, Menno Dekker, Sil Veltman en Stefan Nijhoff.

Scheidsrechter: Onbekend.