Lid van Verdienste Piet Michielse overleden

19 november 2020 17:15

Marco van Honk

Helaas ontvallen ons de laatste periode veel te veel mensen. Vandaag kregen wij het bericht dat ons Lid van Verdienste Piet Michielse afgelopen zaterdag 14 november op 89-jarige leeftijd is overleden.

Piet Michielse werd in 1931 in Heukelum geboren en maakte als supporter en 13-jarige jongen het kamioenschap in 1944 mee. Hij was duidelijk met het Heukelumse voetbalvirus besmet en werd later in 1952 als speler van het eerste elftal kampioen met D.O.S. en promoveerde naar de 4e klasse KNVB. Hierna ontwikkelde hij zich als steunpilaar van Heukelum en gevreesd buitenspeler in de regio en de 4e klasse.

1944_H.V.V._D.O.S._-_Heukelum1_met_supporters.JPG

Piet Michielse, het jongetje op de lat, vierde het kampioenschap in 1944.

In 1966 maakte Piet een uitstapje naar het Gorinchemse S.V.W. In die stad was hij toen woonachtig en als politieagent actief.  In 1969 keerde hij terug naar Heukelum en had zijn aandeel in de promotie toen Heukelum 1970 opnieuw naar de 4e klasse KNVB promoveerde.  Tot in de begin 70'er jaren was hij actief als voetballer en speelde regelmatig zijn wedstrijden.

Web_1961-62_Heukelum_1.jpg

Elftalfoto Heukelum 1 in 1962. Piet Machielse gehurkt tweede van rechts.

Naast actief voetballer was Piet van 1963 tot en met 1966 en van 1972 tot en met 1974 lid van het Heukelumse bestuur. Hiernaast voerde hij vele vrijwilligerstaken uit. Als laatste was hij vooral bekend als actief lid van de onderhoudsploeg waarbij Piet met grote aandacht de kozijnen van de gebouwen in rood-wit onderhield.

Op vrijdag 27 maart 2009 behaagde het zittende bestuur Piet Michielse te benoemen tot Lid van Verdienste voor zijn verdiensten voor het Heukelumse voetbal.

Wij wensen Corrie, zijn kinderen en kleinkinderen veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

DSCF0751.JPG

Piet Michielse in 2009 net benoemd tot Lid van Verdienste van v.v. Heukelum.