Covid-19 aangescherpt: Voetbal boven 18 jaar stilgelegd

13 oktober 2020 20:45

Marco van Honk

Het kabinet heeft de maatregelen ten aanzien van het Covid-19 virus aangescherpt. Voor v.v. Heukelum heeft dat de volgende consequenties:

• Vanaf woensdagavond 14 oktober 22:00 uur zijn geen teamsportactiviteiten meer toegestaan voor personen vanaf 18 jaar. Ook de trainingen mogen geen doorgang vinden. Dit geldt in elk geval voor de komende vier weken.
  • Op De Vriezenwijk mag geen publiek aanwezig zijn (dus ook niet bij de jeugd).
  • De kantine blijft dicht.
  • Kleedkamers en douches zijn gesloten.
  • De jeugd tot 18 jaar mag nog wel in teamverband sporten, maar de competities worden stilgelegd. Trainen mag dus wel en wedstrijden onderling met teams van de eigen club zijn toegestaan.

Uiteraard roepen de maatregelen ook een hoop praktische vragen op. In overleg met NOC*NSF en het ministerie van VWS werkt de KNVB hard aan het verduidelijken van alle maatregelen voor het voetbal. Hier zullen we jullie de komende dagen verder over informeren.