Competitie B-categorie niet hervat: KNVB Regio Cup

2 februari 2021 11:30

Marco van Honk

Voor als we weer mogen... en het oppakken van de competities geen optie meer is, dan kunnen de teams verder in de KNVB Regio Cup. De KNVB wil met de Regio Cup voor de amateurverenigingen kleinschalige regionale competities organiseren voor het vervolg van het huidige seizoen.

Competitie B-categorie definitief niet hervat

Voor de amateurvoetballers die uitkomen in de B-categorie ziet de KNVB inmiddels geen mogelijkheden meer om de onderbroken competitie af te maken of weer op te starten.  Het betekent dat voor alle Heukelumse teams, behalve Heukelum 1 en 2, de competitie niet wordt hervat.

Zodra de overheid toestemming geeft, gaat de KNVB voor die teams van start met de Regio Cup, met minder lange reisafstanden en de kans op lokale derby’s. De nadere invulling van de KNVB Regio Cup, zoals het aantal teams per poule, hangt onder meer af van de tijd die dit seizoen nog beschikbaar zal zijn om wedstrijden te spelen.

A-categorie, woensdag meer duidelijkheid

Voor de A-categorie, Heukelum 1 en 2, liggen nog wel enkele scenario’s op tafel om verder te gaan met de competitie. De opties zijn het uitspelen van alleen de eerste seizoenshelft of de seniorencompetities opdelen in twee poules. De KNVB komt woensdag, na de persconferentie van het kabinet dinsdagavond, met een ‘routekaart’ met de mogelijkheden en deadlines voor het mogelijk uitspelen van die competities.

Als ook bij de A-categorie het oppakken van de huidige competities geen optie meer is, dan kunnen de teams ook verder in de KNVB Regio Cup.

Bron: KNVB