Versoepeling maatregelen tegen het Coronavirus

28 juni 2020 14:00

Marco van honk

Eerder is bekendgemaakt dat per 2 juli de kantine weer open gaat. Met de versoepelingen van de Corona-maatregelen zijn per 1 juli ook verruimingen ten aanzien van trainingen, wedstrijden en het bezoeken van ons complex.

De basis hygiëneregels:

• Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;
  • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen;
  • Ga direct naar huis wanneer er tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak: dit geldt voor iedereen;
  • Houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het sporten);
  • Vermijd drukte;
  • Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek sportlocatie;
  • Schud geen handen;

Bezoekers en spelers dienen zich uitdrukkelijk te houden aan de aanwijzingen en looproutes op het sportcomplex.

TRAINEN EN WEDSTRIJDEN

Per 1 juli vervalt de 1,5 meter afstand en is voetballen zonder fysieke beperkingen toegestaan. Ook verkleden en douchen is weer toegestaan. Het bestuur heeft daarom besloten om vanaf 1 juli de kleedkamers 7, 8 en 9 open te stellen voor de spelers die de trainingen volgen.

Ook is het vanaf 1 juli weer toegestaan wedstrijden te spelen. Alle teams kunnen zich dus op een gedegen wijze gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen. Het plannen van oefenwedstrijden gaat zoals altijd in samenspraak met de wedstrijdsecretaris.

BEZOEKERS

Voor het amateurvoetbal betekenen de nieuwe versoepelingen dat er bezoekers mogen worden toelaten op de accommodaties. Het is dus toegestaan om sportpark De Vriezenwijk te bezoeken en weer langs de lijn plaats te nemen bij trainingen of wedstrijden. Iedereen dient zich te houden aan de basis hygiëneregels.  Daarbij geldt dat toeschouwers 1,5 meter afstand tot elkaar moeten houden, en in beginsel mogen er buiten maximaal 250 toeschouwers bijeen zijn.

PROTOCOLLEN

Het NOC*NSF heeft naar aanleiding van de nieuwe versoepelingen nieuwe protocollen opgesteld. We verzoeken sporters, trainers, vrijwilligers en bezoekers van ons sportpark deze door te nemen.

Klik hier voor een overzicht van alle protocollen, geldig vanaf 1 juli 2020

Bron: het bestuur