Coronavirus: Update

22 april 2020 11:00

Marco van Honk

Dinsdag heeft de regering een update gegeven betreffende het Corona virus. Naast een verlenging van de bestaande maatregelen komt er vanaf 29 april ook een versoepeling op het gebied van sport.

De versoepeling van de maatregelen met betrekking tot de sport en v.v. Heukelum:

• Basisscholieren (tot en met 12 jaar) mogen vanaf 29 april in groepsverband en onder begeleiding trainen en recreatieve wedstrijdjes spelen.
  • Middelbare scholieren (13 tot en met 18 jaar) mogen vanaf 29 april ook onder begeleiding buiten sporten, als 1,5 meter afstand mogelijk is.
  • Competities en officiële wedstrijden blijven verboden, omdat hierbij ook gereisd moet worden.
  • De kinderen moeten thuis douchen.
  • Ouders mogen niet langs de lijn staan.
  • Kleedlokalen en kantines blijven gesloten.
  • Bij klachten zoals koorts, hoesten of verkoudheid geldt ook voor kinderen nog steeds: blijf thuis!

Het bestuur is inmiddels plannen aan het bedenken en gaat zo snel mogelijk met de gemeente West Betuwe in overleg over de mogelijkheden en faciliteiten. Het is de bedoeling dat zoveel mogelijk kinderen en jongeren de kans krijgen mee te doen. Dus ook de niet-leden van de vereniging. Naar verwachting zal het bestuur aan het einde van de week meer duidelijkheid geven over de aanpak.

Tot slot: De basisregels blijven tot 20 mei van kracht!

• Blijf zoveel mogelijk thuis en ga alleen naar buiten als dat nodig is.
  • Houd dan 1,5 meter afstand tot elkaar.
  • Heb je verkoudheidsklachten, zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest of verhoging tot 38 graden Celsius? Blijf thuis. Ziek uit.
  • Was je handen, schud geen handen en hoest en nies in de binnenkant van je elleboog.
  • Doe alleen boodschappen.

Klik hier voor de berichtgeving op de website van de KNVB