Kampioensfoto 1944 in kleur

1 april 2021 13:00

Marco van Honk

Het archief van v.v. Heukelum is rijk aan mooie historische foto’s van onze vereniging. Vooral de oude zwartwit foto's zijn intrigerend om te zien.

De computertechnieken zijn inmiddels zover gevorderd dat algoritmes van een zwart-wit foto een kleurenfoto kunnen maken. Het gaat niet altijd goed, de inkleuring is veelal bij benadering en levert soms rare kleuren op. Maar over het algemeen worden de foto's er veel realistischer van.

Ik heb een aantal foto's uit het archief van onze vereniging door het algoritme gehaald en vervolgens waar nodig met de hand gecorrigeerd.

Vandaag een foto uit 1944. Ondanks de droeve en zware oorlogstijd waren er in die tijd toch ook lichtpuntjes.  Tien jaar na het eerste kampioenschap werd D.O.S. in seizoen 1943-1944 opnieuw kampioen.

Het onderstaande elftal werd op zondag 17 juni 1934, na deelname aan een kampioenscompetitie met Kerkdriel 1 en Culemborg 3, afdelingskampioen van de 1e klasse B.V.B.

Kampioenschap v.v. Heukelum 1944 ingekleurd

Het kampioenselftal van H.V.V. D.O.S. in 1944 gemaakt in café De Sport. Achter vlnr: Jan Kruis (voorzitter), Floor van Steenis, Jan Klijn, Jan van Voorden, Cees van der Hijden, Thijs Olivier, Chris de Jong en Sieb Verver. Voor vlnr: Cees van de Water, Dirk Kon, Anton Kon, Koos de Jong en Pé Clements.