Krantenfoto opening in 1956

22 oktober 2020 13:45

Marco van Honk

Onderstaande foto vond ik onlangs in het archief van de krant De Gecombineerde, de regiokrant in de jaren '50 tot begin jaren '90.

De foto is van toepassing op deel 18 over van de historie van onze vereniging "De officiële opening van De Vriezenwijk". Klik hier.

Op de foto heeft burgemeester J. van Meeuwen het sportcomplex aan de Groeneweg geopend. Het bijschrift van de foto uit de Gecombineerde van 3 juli 1956 luidt:

"In Heukelum is zaterdag het nieuwe veld van de voetbalvereniging D.O.S.  officieel in gebruik genomen. De opening werd verricht door burgemeester J. van Meeuwen. Men ziet Heukelums eerste burger op deze foto geheel links (met ambachtsketen). Naast hem de ere-voorzitter van D..O.S., dhr J. Kruis, daarnaast wethouder T. Clements. Rechts achter dhr Clements de voorzitter van D.O.S., dhr L. Baron. Tussen dhr Kruis en dhr Clements door ziet men nog dhr A. Michielse, lid van de raad van de gemeente Heukelum."

19560703_De_Gecombineerde_-_Foto_Website.jpg