VoetbalJournaal: In gesprek met Heukelum Vrouwen 1

4 mei 2022 21:00

Op VoetbalJournaal.com lezen we deze week een interview met onze dames.

De dames van VV Heukelum komen momenteel uit in de vijfde klasse. Voorlopig doen zij het verdienstelijk en staan zij bovenaan in de competitie. Het team bestaande uit twintig speelsters tussen de negentien en 44 jaar doen hun verhaal.

Als we vragen naar wat het team uniek maakt dan zijn zij heel duidelijk. “De gezelligheid! Naast dat we met elkaar in een team spelen, zijn we ook vriendinnen van elkaar. We zien elkaar dan ook vaak buiten het veld”, aldus de dames. Doordat ze goed met elkaar kunnen opschieten is iedereen ook bereid om voor elkaar te werken binnen het veld. “We hebben allemaal hetzelfde doel. De trainingsopkomst mag soms wel eens wat beter dus daarin is zeker nog ruimte voor verbetering”, gaan ze verder.

Feestjes

In de tijd dat ze met elkaar samen spelen hebben zij verschillende mooie momenten meegemaakt: “Kijkend naar de afgelopen jaren zijn de hoogtepunten toch echt de trainingskampen en de feestjes geweest.” Dit kunnen feestjes zijn waar ze met z’n alle naartoe gaan of die zij zelf op de voetbal organiseren. “Dit seizoen is ons hoogtepunt de 0-1 winst uit bij Lekvogels. Hierdoor bleven we in de race voor het kampioenschap”, blikken ze terug.

Blessures

Naast hoogtepunten heeft het team ook mindere momenten gekend: “In de afgelopen jaren zijn er meerdere mensen die te maken hebben gehad met (zware) blessures, waardoor zij genoodzaakt waren om te stoppen.” Dit seizoen wordt de wedstrijd tegen Altena genoemd. In de ogen van de dames kregen zij een onterechte rode kaart en raakte de keepster geblesseerd. Beide moesten daardoor een belangrijke wedstrijd missen. “Altena is een aantal weken geleden ook nog uit de competitie gestapt, waardoor het extra zuur is”, aldus Heukelum vrouwen 1.

No i in team

Op de vraag wie dé koningin is van de derde helft vertellen zij dat ze allemaal op hun eigen manier koningin zijn. “De ene spekt de kas door veel te bestellen, de ander door het verzorgen van de drankjes van achter de bar en weer een ander organiseert derde helft feesten in de kantine. Zo dragen we allemaal ons steentje bij in de kantine”, zeggen ze. Bij de vraag op de grootste lolbroek reageren ze bijna identiek: “Het is onmogelijk om één iemand naar voren te schuiven. Plezier en gezelligheid staat bij ons voorop en we kunnen veel met elkaar lachen. There’s no i in team en dat geldt bij ons ook.”

Uitjes

Om meer mooie momenten te creëren gaan de dames ieder jaar in januari op trainingskamp. “Hier zijn we zo’n zeven jaar geleden mee begonnen. In het eerste jaar zijn we naar Zwolle geweest, het jaar daarna gingen we naar Preston Palace en verder zijn we nog in Nijmegen, Groningen en Arnhem geweest.” Door corona is het inmiddels alweer twee jaar geleden dat zij op een uitje zijn geweest met z’n alle. Voor volgend jaar staat een trip naar Spanje op het programma.

In het zonnetje

Als laatst willen de meiden ook nog de leiding in het zonnetje zetten. “De leiding bestaat uit vier mensen namelijk Fred de trainer, Johan de assistent trainer, Kees de leider en grensrechter en als laatste Britt het manusje van alles. Wij zijn als team erg dankbaar voor deze staf en vinden dit een mooi moment om te laten zien. Zij zijn erg belangrijk voor ons en wij zijn dan ook blij het ze het al een lange tijd met ons uithouden”, sluiten ze af.
Bron: https://voetbaljournaal.com/