VoetbalJournaal transfertalk met Jordi Kamp

12 september 2020 22:00

Op VoetbalJournaal.com lezen we deze week in de rubriek "Transfertalk" een interview met Jordi Kamp, over zijn overstap naar v.v.Heukelum.

De 22-jarige Jordi Kamp heeft na zijn hele leven voor LRC Leerdam gespeeld te hebben de overstap naar v.v. Heukelum gemaakt. Hij is op zijn zesde begonnen in de jeugd van LRC en heeft hier ook op zijn 18e zijn debuut in het eerste elftal gemaakt. We spraken met deze ‘mid-mid’ over zijn keuze voor v.v. Heukelum.

v.v.Heukelum - Jordi Kamp

Om gelijk met de deur in huis te vallen vroegen we naar de reden voor zijn overstap naar Heukelum. “Ik ben klaar voor een nieuwe uitdaging. Ik denk die uitdaging bij Heukelum heel goed aan te kunnen gaan. Ik ben nog jong en ik heb absoluut nog de ambitie en motivatie om mijn kans te grijpen bij een eerste elftal. De laatste paar jaar heb ik een beetje tussen het 1e en 2e in geschommeld, mede dankzij twee redelijk langdurige enkelblessures. Ik hoop nu mijn kans volledig te kunnen pakken bij het eerste. Daarnaast ken ik aardig wat jongens bij Heukelum, ook jongens die net als ik de stap vanuit LRC hebben gemaakt en hier heel positief over waren. Heukelum lijkt me een enorm warme en gezellige club. Een goede vriend van mij, Max Schaaij, verruilt LRC ook voor Heukelum, wat het extra leuk maakt.”

Jordi kijkt “hartstikke positief” terug op zijn tijd bij LRC. “Afgezien van het feit dat ik de afgelopen jaren dus veel tussen het 1e en 2e in heb gezeten, kan ik zeggen dat ik een geweldige tijd heb gehad bij LRC. Gestreden voor promotie, gestreden tegen degradatie, en gestreden voor handhaving en goede resultaten in de reserve Hoofdklasse. De laatste jaren ook echt een enorm leuk team gehad bij het 2e, wat deze beslissing ook wel moeilijk heeft gemaakt. Ook was het altijd gezellig in de kantine, wat zeker niet onbelangrijk is. Maar dit zal bij Heukelum niet anders zijn.”

Voetbalplezier en een vaste waarde worden binnen het elftal staan centraal in zijn eerste jaar bij Heukelum. “Allereerst wil ik zoveel mogelijk voetbalplezier ervaren, bij trainingen, wedstrijden, en ik hoop natuurlijk een vaste en toegevoegde waarde te worden in de selectie (en in de kantine). Ik denk dat dat voetbalplezier met deze selectie zeker wel moet lukken. Verder hoop ik het vanzelfsprekend met iedereen hartstikke goed te kunnen vinden.”

Hij kijkt vol goede verwachtingen uit op komend seizoen. “Ik verwacht dat het een heel leuk en goed seizoen gaat worden. We hebben naar mijn idee een goede selectie, waarmee we een heel eind kunnen komen. Ook zitten er leuke en bekende tegenstanders in de competitie, wat iedere wedstrijd natuurlijk voor extra motivatie zorgt.”

Kamp gaat de gezelligheid bij zijn oude club het meeste missen. “Bij LRC heb ik vrienden voor het leven gemaakt. Deze vrienden zal ik ongetwijfeld nog wel zien, maar dat is toch anders. Ik zal ze zeker gaan missen. Daarbovenop ga ik iedereen missen waar ik zo’n goede band mee heb opgebouwd de afgelopen jaren, de spelers, trainers, leiders, vrijwilligers, noem maar op. Daarnaast de altijd gezellige zaterdagen, op het veld, in de kleedkamer, en in de kantine.”

Bron: VoetbalJournaal.com