Benjamin Meijdam blijft Heukelum nog trouw

5 september 2019 10:45

Onlangs verscheen is in de regio Gorinchem en Leerdam weer een nummer van de regionale voetbalkrant "Voetbal Journaal regio Gorinchem - Leerdam". In dit nummer worden alle clubs in de regio Gorinchem en Leerdam belicht. Voor Heukelum stond in de krant een interview met Benjamin Meijdam.

Benjamin Meijdam begint bij Heukelum aan zijn achtste seizoen. Hij maakte in 2012 als junior-debutant bij Heukelum de promotie naar de derde klasse mee. In 2016 volgde na de gedenkwaardige wedstrijd bij SC Amstelwijck promotie naar de tweede klasse.

Op dat niveau speelt Heukelum nog steeds. De club acteert straks voor het vierde seizoen in de interessante tweede klasse. In Heukelum willen zij het matige vorige seizoen graag vergeten. Meijdam: ,,Echt alles zat tegen. We hadden heel veel blessures. Wij moesten spelers uit de lagere elftallen halen om het seizoen af te kunnen maken.” De 26-jarige Benjamin Meijdam was steeds samen met zijn oudere broer Ferry superbelangrijk voor de club uit het krakelingenstadje. ,,Ferry maakt nu de overstap naar eersteklasser LRC Leerdam. Ik heb ervoor gekozen nog zeker een seizoen bij Heukelum te blijven. Zeker nu er zo veel wisselingen waren wilde ik niet vertrekken, hoewel ik ook met LRC heb gesproken.” Heukelum boekte met trainer Marco Verbeek progressie, maar moet nu dus met ook een nieuwe trainer, Jerôme Ceton, opnieuw gaan bouwen. ,,Wel leuk dat ik straks, begin september, in het bekertoernooi met Heukelum tegen LRC uitkom. Voor het eerst tegen mijn broer voetballen.”

Meijdam vervolgt: ,,Voor Heukelum is dit toch een mooi niveau. Wij doen dat zonder vergoedingen voor spelers en dan weet je dat het bijna niet te doen is om nog een stap te maken. Wij moeten het hebben van eigen spelers en wat jongens van buitenaf die graag bij ons willen voetballen. Een goed voorbeeld is onze keeper, Yoerik van ‘t Pad, die jaren geleden vanuit Leerdam naar ons kwam en nu naast zijn keeperswerk ook een bestuursfunctie bekleedt. Naast Yoerik van ’t Pad behoren Sil van Putten en Lars van Honk tot de oudgedienden.’’

Benjamin Meijdam

OVERSTAP

Broer Ferry Meijdam koos dus voor een overstap naar zaterdag-eersteklasser LRC Leerdam. ,,Ik begrijp hem wel, hij is iets ouder en weet dat het zijn laatste kans is om op hoger niveau te acteren. Daar wordt hij nog beter aangespeeld. Ik hoop voor hem en LRC dat hij er dertig maakt.”’ Benjamin Meijdam blijft zijn club Heukelum dus trouw. ,,Ik kon destijds met Ferry mee naar IJsselmeervogels. Daar heb ik niet voor gekozen. Elk jaar word ik door clubs benaderd, maar ik vertrek nog niet. Hoewel, zeg nooit nooit, want wie weet kies ik er over een jaar wel voor om met mijn broer te kunnen voetballen.” Hij vervolgt: ,,Ik heb vertrouwen in de club en de nieuwe trainer, Jerôme Ceton. Hij heeft een goed verhaal. Ik vind het knap van ons cluppie dat wij steeds weer trainers met een UEFA A-diploma aan ons kunnen binden. Dat zegt toch ook wel iets over Heukelum.” Sil van Putten heeft na zijn achillespeesoperatie de trainingen weer hervat. Hij hoopt eind september bij de start van de competitie bij de groep aan te sluiten. Een seizoen waarin Heukelum te maken krijgt met sterke tegenstanders als VVGZ en GJS. Ploegen die vorig seizoen nog eersteklasser waren. Meijdam: ,,Arkel en Sleeuwijk, nieuwkomers uit de derde klasse, sla ik ook hoog aan. Als wij ergens rond plaats zes tot acht kunnen eindigen doen wij het met die nieuwe ploeg goed, denk ik.”

Bron: VoetbalJournaal.com