Proxsys Cup: Opnieuw verlies nu van GJS

Dr H B Wiardi Beckmanpln 60
4207NC
GORINCHEM

Heukelum heeft afgelopen vrijdag ook de tweede wedstrijd voor de Proxsys Cup verloren.GJS was met 2-5 te sterk. Beide Heukelumse doelpunten kwamen op naam van Benjamin Meijdam. Heukelum kan dit jaar niet voor een verrassing zorgen en struikelt hiermee al in de poulefase. Op dinsdag 3 januari 20.20 uur zal Heukelum in de laatste poulewedstrijd tegen Meerkerk minimaal een gelijkspel moeten halen om deelname voor de volgende editie van de Proxsys Cup veilig te stellen.

Avond vier ging van start met Heukelum tegen GJS, voor beide teams de teams de tweede wedstrijd deze editie van de Proxsys Cup. Het was GJS dat de score opende deze vrijdag in de derde minuut via Ben Vissers. Jan Paul Nieuwersteeg probeerde met een harde pegel keeper Max Borowski te passeren, echter wist hij deze bal goed te keren. In de rebound trok Nieuwersteeg aan het langste eind; 0-2. Kort hierna een goed opgezette aanval van de Gorkumse Jonge Spartanen, Remco de Bruijn wist de 0-3 vakkundig langs de keeper te schuiven. Vlak voor de rust een poging van Heukelum via Tim schwebke, helaas zonder resultaat en gaan we met 0-3 de rust in.

De manschappen uit Heukelum starten fel aan de tweede helft echter is het na enkele minuten spelen toch weer GJS wat de boventoon voert in de wedstrijd. Toch weet Benjamin Meijdam namens Heukelum te scoren en daarmee 1-3 op de borden te schieten. GJS reageert vrijwel direct met een snel opgezette aanval die knap langs te keeper geschoven werd door posterboy Quincy Bartens. Kort erna is het weer Benjamin Meijdam namens Heukelum, 2-4, game on! Beide teams blijven hoog druk zetten. Ondanks de opgezette aanvallen weet Joep Ockhuizen met een keiharde pegel de 2-5 er in te schieten. Richting het einde van de wedstrijd geeft Heukelum extra druk door de keeper te wisselen voor een extra veldspeler. Helaas zonder resultaat, eindstand 2-5.

Uitslagen Poule B

Heukelum - GJS  2-5
Meerkerk - Asperen  1-4

Wed Punten Saldo
GJS 2 6 11-2
Asperen 2 6 9-4
Heukelum 2 0 5-10
Meerkerk 2 0 1-10

Heukelum 1 - GJS 1   2-5   (0-3)

0-1   Ben Vissers
0-2   Jan Paul Nieuwersteeg
0-3   Remco de Bruijn
1-3   Benjamin Meijdam
1-4   Quincy Bartens
2-4   Benjamin Meijdam
2-5   Joep Ockhuizen

Heukelum: Benjamin Meijdam, Max Borowski, Ricardo Papilaja, Thomas van Iperen, Jeffrey van der Heiden, Tim Schwebke, Emre Gulpinar, Sil Veltman en Darél Visser.