Heukelum 2 blijft maar winnen

Nieuwe Rijksweg 8
4128BN
LEXMOND

Vandaag mochten we weer de wei in. Dit keer uit naar Lexmond en waar ik net zei de wei was een weiland beter dat het veld waar we op speelde. Op een veld waar de ene hobbel nog hoger is dan de andere hobbel. Maar dat mocht geen excuus zijn en begonnen we goed gemotiveerd aan de wedstrijd.

In de openingsfase ging het op en neer en na een paar kleine Heukelumse kansen kregen we uiteindelijk een corner tegen. Ron kreeg een duwtje en de bal werd door Bas (volgens de scheids) net achter de lijn weggewerkt en daarmee was de eerste tegengoal dit jaar een feit. Later in de eerste helft gaf sil een geweldige steekbal waarna Bas de bal koeltjes hoog in de korte hoek schoot. We gingen rusten met 1-1.

De tweede helft ging Lekvogels verder waar het gebleven was: Heel veel schoppen en doorlopen. Het werd een pittige wedstrijd waar lekvogels licht de overhand pakte. De nummer 16 van lekvogels pakte een kaart kreeg voor zeiken. Tot er een bal overheen viel en Bas z’n sliding net niet goed inschatte kreeg Lekvogels een penalty. Nummer 16 legde aan en Ron keek hem schitterend naast. En als jullie dachten dat het voor nummer 16 niet erger kon pakte hij ook nog een 2de gele kaart voor praten.

Het begin van het slot offensief werd er niks gecreëerd. Toen was het Tukker Thijs die opstoomde en de bal af gaf. Opeens kwam de bal via via weer voor zijn voeten en hij ronde het koeltjes af. De punten zijn meegegaan naar Heukelum en dinsdag gaan we verder thuis tegen Peursum.