Heukelum 2 verliest op D-Day in Vianen

Langeweg 4
4133AX
VIANEN UT

Heukelum 2 is er zaterdag niet in geslaagd de topper in Vianen tegen Brederodes 2 winnend af te sluiten. De equipe van trainer René Kuit moest zelfs een 2-1 verlies slikken. Maar, nu met 2 punten achterstand op de koploper is alles nog mogelijk.

Zaterdag 29 april ook wel bekend als D-day. Deze wedstrijd heeft veel op het spel staan met de koploper Heukelum uit bij de nummer 2 Brederodes. Om 11.30 wordt er op het slechte kunstgras afgetrapt.

Brederodes begon schoot fanatiek uit de start blokken en kwam al gauw op een 1-0 versprong na een misverstand in de Heukelumse verdediging. Heukelum bleef maar slap en leek niet wakker met loek die een waardeloze no-look-bal gaf. Na een half uur spelen kwam Brederodes op 2-0 en leek na een blessure van Johan het einde al neer. Nadat Tukker inviel kreeg Heukelum in de laatste minuut van de eerste helft nog een grote kans maar verzuimde de spanning terug te brengen.

In de tweede helft moest Heukelum flink aan de bak en dus moest er risico genomen worden. Er kwam twee frisse aanvallers in met Ferry en Dominick en achterin werd er gekozen om 1 op 1 te gaan spelen. Dit leidde aan beide kanten voor een aantal grote kansen. Heukelum kwam een paar keer gevaarlijk voor het doel maar kon maar niet de aansluitingstreffer maken. Ook brederodes miste een aantal hele grote kansen en hadden misschien nog wel recht op een penalty. Deze werd niet gegeven en uiteindelijk kopte Thijs van Veluw nog de 2-1 binnen. Echter kwam deze net te laat om nog met een resultaat uit Vianen te vertrekken.

Dit betekent dat Heukelum naar de tweede plek zakt met nog twee wedstrijden te gaan en een achterstand van 2 punten niet meer in eigen hand heeft om kampioen in de tweede klasse reserve te worden.