Zwakke eerste helft luidt verlies in tegen GRC'14

Eddy Wijtvliet
Stan van Tilborg
Eddy Wijtvliet (intikker)
Michael van den Oever (intikker)
Dennis van Es. (schot)
Redouan Berghout (intikker)
Lars van Honk (afstandschot)

2e klasse H

8 oktober 2022 14:30

B. Cakir

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Heukelum kwam zaterdag een bijzonder zwakke start tegen GRC'14 niet meer te boven. Na een half uur stond er een beschamende 0-4 op het scoreboard. Heukelum kwam in het begin van de tweede helft wel terug tot 2-4 maar kon het tij niet meer keren.

Trainer Ceton moest zaterdag weer improviseren. Met Semih Kaplan (blessure), Emre Gulpinar (blessure), Joey Oudshoorn (vakantie) en Yassine El Hanoudi (schorsing) als afwezigen. Op de bank een opvallende speler, Ali Yilmaz. Yilmaz kreeg afgelopen week overschrijving van SVW naar Heukelum en moet na een voeballoze periode nog wel flink ritme opdoen. De buitenspeler speelde eerder onder andere voor PSV O19, Jong FC Dordrecht, Baliskesirspor, LRC Leerdam en SteDoCo.

Bijzonder zwak was de start van Heukelum deze wedstrijd zondermeer te noemen, met een achterstand van 0-4 na een half uur spelen. Op het middenveld en in de verdediging werd er flink geknoeid. GRC'14 profiteerde optimaal met doelpunten van Eddy Wijtvliet (0-1), Michael van den Oever (0-3) en Dennis van Es (0-4). Wouter van Wijk had tussendoor de 0-2 in eigen doel gewerkt.

Voor rust maakte Redouan Berghout de score iets draaglijkers door de 1-4 te scoren. GRC'14 keeper Nicky Janssen moest een afstandsschot van Ricardo Papilaja lossen en Berghout profiteerde.

Trainer Ceton had misschien Ricardo Papilaja eerder vanaf het middenveld naar de verdediging moeten halen. Iets wat de tweede helft gebeurde en meteen rust bracht in de laatste Heukelumse linie.

Toen Lars van Honk kort na rust vanaf zo'n twintig meter de 2-4 binnenschoot, leek de hoop voor Heukelum weer terug. Maar ondanks diversen kansen over en weer bleef het bij 2-4.

Volgende week speelt Heukelum de uitwedstrijd tegen Tricht.

Heukelum 1 - GRC'14 1   2-4   (1-4)
07.   0-1   Eddy Wijtvliet.
09.   0-2   Wouter van Wijk (eigen doelpunt).
16.   0-3  Michael van den Oever.
28.   0-4   Dennis van Es.
38.   1-4   Redouan Berghout.
47.   2-4   Lars van Honk.

Heukelum: Max Borowski, Darél Visser, Wouter van Wijk, Niels Labrie ('89. Yoerik van 't Pad), Lars van HonkGele kaart, Menno Dekker, Redouan Berghout ('62. Ali Yilmaz), Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja en Jeffrey van der Heiden.

GRC'14: Nicky Janssen, Joey Loendersloot, Erhan Aksoy (Quinten Pruysen), Eddy WijtvlietGele kaart (Ruben van Tilborg), Michael van den Oever, Gertjan Kant, Luc van Hemert, Dennis van Es, Paul de Graaff, Wessel Westerlaken en Stan van TilborgGele kaart (Ivo Colijn).

Scheidsrechter: Bayram Cakir.
Assistent-scheidsrechters: Gerrit Kon (Heukelum) en Kees Ottevanger (GRC'14).

Pupil van de week: Devin Verwolf (JO7-1)
Balsponsor: TMSupport.
Toeschouwers: 240.