Heukelum knokt zich naar puntje

Roda Boys/Bommelerwaard 1

Rico Grandia
Aimane Seqqal (penalty)
Benjamin Meijdam (intikker)
Aimane Seqqal (schot)

2e klasse H

29 oktober 2022 14:30

S.H.P. Bogers

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Afgelopen zaterdag stond voor Heukelum de thuiswedstrijd tegen Roda Boys/Bommelerwaard  op de agenda. De ambitieuze gasten, die hun thuiswedstrijden afwerken op sportpark De Maaskant in Aalst, behoren jaarlijks tot de favorieten in de tweede klasse, al valt het dit prille seizoen nog niet mee met 7 punten uit 4 gespeelde wedstrijden.

Maar dat de ploeg nog steeds voldoende kwaliteit herbergt, liet Roda Boys direct vanaf de aftrap zien. Binnen een paar minuten speelden zij enkele grote kansen bij elkaar (maar scoorden niet). Het leek voor Heukelum dan ook een heel lastige middag te gaan worden. Lastig had Heukelum het zeker maar met veel inzet bleven de rood-witten wankelend op de been. Toen de prima leidende scheidsrechter Bogers uit Budel voor het einde floot stond er een keurige 2-2 eindstand op het bord. Op basis van de inzet een verdiend gelijkspel tegen een (te) veel kansen morsende tegenstander.

Trainer Jerome Ceton moest vooraf puzzelen vanwege het ontbreken van basiskrachten Ricardo Papilaya, Niels Labrie en Darél Visser. Bovendien waren om uiteenlopende redenen Yassine el Hanoudi, Tim Schwebke, Emre Gulpinar en Ali Yilmas niet beschikbaar. Het leidde er toe dat de thuisploeg startte met Joey Oudshoorn in het centrum van de verdediging en Joerik van 't Pad op de linksbackpositie. Een versterkt middenveld (waar Sil Veltman een plaatsje kreeg) maakte dat er (slechts) plaats was voor twee aanvallers.

Zoals in de aanhef gememoreerd, begonnen de gasten scherp en voetbalden ze in de beginfase drie grote kansen, een (terecht) afgekeurde goal (buitenspel) en een bal wel/niet over de Heukelumse doellijn bij elkaar. De aanvalsstorm ging daarna enigszins liggen, al bleven de gasten wel de bovenliggende partij. De thuisploeg noteerde haar eerste kans pas na 20 minuten spelen. Een goede combinatie tussen Sil Veltman en Benjamin Meijdam bracht de bal voor de voeten van Semih Kaplan. Hij stuitte echter op de doelman van de gasten. Een paar minuten later zette Kaplan de doelman van de bezoekers via een omhaal nogmaals aan het werk, maar daar bleef het bij wat Heukelum betreft in de eerste helft. Roda Boys scoorde voor de pauze wel. Een overtreding binnen 'de 16' van Lars van Honk op Nils Loef werd met en penalty bestaft. Aimane Seqqal schoot de bal onberispelijk binnen. Er waren toen 32 minuten gespeeld. Gescoord werd er daarna in deel één niet meer. Rust derhalve 0-1.

In de tweede helft zagen we een Heukelum dat beter partij bood aan de tegenstander en via 'de omschakeling' ook kansen bij elkaar speelde. Alhoewel moet worden gezegd dat de betere kansen ook in de tweede helft voor de gasten waren. Heukelum begon goed, want amper uit de kantine zagen we de bal al op de Aalster stip liggen. Een strafschop was toegekend na een overtreding van Romano Tapirima op de doorgebroken Thomas van Iperen. Benjamin Meijdam nam zijn verantwoordelijkheid en schoot de bal onberispelijk binnen: 1-1. De wedstrijd kreeg door de gelijkmaker van Heukelum een meer open karakter met kansen over en weer. Waarbij de betere mogelijkheden toch nog wel voor de bezoekers waren. Gelukkig voor Heukelum liet de voor veel gevaar zorgende spits Servanio Martina van de gasten een aantal keren zien dat hij het vizier deze middag niet bepaald scherp had afgesteld. Dat laatste had Benjamin Meijdam in de 79-ste minuut wél. Een steekbal van Thomas van Iperen bereikte op rechts de doorgesnelde Jeffrey van der Heiden en diens voorzet werd door Benjamin Meijdam bij de tweede paal gedecideerd afgewerkt (2-1). Heukelum kon helaas niet lang genieten van de voorsprong, want amper 3 minuten later kreeg Aimane Seqqal op rechts teveel ruimte wat hem de mogelijkheid bood om met een fraaie trap de gelijkmaker achter de weer prima kepende Max Borowski te krullen. Beide teams bleven in de spannende slotfase strijden voor een beter resultaat maar gescoord wed er niet meer. Thomas van Iperen was er met een schot vanaf de 16- meter nog dichtbij. De bal schampte nét over in plaats van ónder de lat.

Een 2-2 gelijkspel en één punt dus voor beide ploegen. Als thuisploeg kunnen we daar mee leven. Het puntje winst zorgt er in ieder geval voor dat Heukelum de rode lantaarn overdraagt aan Altena dat verloor en net als Heukelum op 2 punten staat (maar met een slechter doelsaldo).

Aankomende zaterdag spelen de rood-witten vanaf 14.30 uur in Papendrecht (op sportpark De Slobbegors) tegen de lijstaanvoerder.

Heukelum 1 - Roda Boys 1   2-2   (0-1)
32.   1-0   Aimane Seqqal (strafschop).
46.   1-1   Benjamin Meijdam (strafschop).
79.   2-1   Benjamin Meijdam.
82.   2-2   Aimane Seqqal.

Heukelum: Max Borowski, Max, Wouter van Wijk, Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Yoerik van 't Pad, Semih Kaplan, Menno DekkerGele kaart, Sil Veltman, Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam en Jeffrey van der Heiden.

Roda Boys: Rob Goesten, Rico GrandiaGele kaart (Arno van der Werken), Rik van den Broek, Jelle Scholts, Romano Tapirima, Tom Diender, Sven van Driel (Yassine Bousdadi), Toby Tan, Nils Loef, Aimane Seqqal en Servanio Martina.

Scheidsrechter: Stef Bogers.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Ad Maas (Roda Boys).

Pupil van de Week: Maik  Koffeman (JO7).
Balsponsor:
Rijschool Asmus.