Menno Dekker houdt hoop op lijfsbehoud levend

Woudrichem 1

Yoeri Duyzer
Tim Saaman (vrije trap)
Menno Dekker (intikker)
Menno Dekker (kopbal)
Tim Schwebke (schot)
Bori Secreve (scrimmage)
Menno Dekker (schot)

2e klasse H

22 april 2023 14:30

S.H.P. Bogers

Sportpark Het Bolwerk
Middelvaart 1 C
4285WS
WOUDRICHEM

Door een overtuigende 2-4 overwinning op Woudrichem is Heukelum zaterdag op een nacompetitieplek in de rangschikking terechtgekomen. Met nog vier wedstrijden voor de boeg is de strijd om de tickets voor nacompetitie ongemeen spannend.

Verrassend genoeg had trainer Ceton een centraal verdedigend duo geformeerd met Joey Oudshoorn en Siebrecht Kluitenberg. Darèl Visser stond een linie voor het verdedigende duo en Ricardo Papilaja werd links voorin geposteerd.

Op een regenachtig sportpark Het Bolwerk schoot de thuisploeg uit de startblokken. Woerkummer Tim Saaman zag na zes minuten zijn vrije trap binnenvallen. De bal schoot door op het natte gras en verraste Max Borowski.

Een ongelukkig start, maar Heukelum pakte de draad op. Tim Schwebke zag een volley naast gaan en een hakbal van Menno Dekker kwam niet voorbij Woudrichem keeper Aljan Dekker. Heukelum had het betere van het spel en won elke tweede bal. Het resulteerde na een kleine twintig minuten in de gelijkmaker. Een schot van Benjamin Meijdam werd gepareerd door keeper Dekker. In de rebound scoorde Menno Dekker 1-1.

Heukelum drukte door en op het halfuur scoorde Menno Dekker 1-2 met een kopbal vanuit een corner. Op een mooie vrije trap van Tim Saaman, die fraai werd gepareerd door keeper Borowski, was de thuisploeg verder niet gevaarlijk en bleef 1-2 als ruststand staan.

Kort na rust kwam Heukelum via Tim Schwebke op 1-3. Schwebke speelde zichzelf vrij en krulde buitenkant rechts de bal diagonaal in de bovenhoek. Heukelum leek verder weg te lopen door twee goede mogelijkheden, zonder resultaat. Intussen had aanvoerder Lars van Honk geel gekregen, waardoor hij de komende zaterdag de belangrijke wedstrijd tegen Altena moet missen.

Geheel tegen de verhouding in kwam de thuisploeg op 2-3 door een klutsbal die over Max Borowski het doel in ging. De goal kwam op naam van Woudrichem speler Bori Secreve. Woudrichem nam meer risico waardoor er vooral voor Heukelum ruimte ontstond. Tim Schwebke gleed van dichtbij de bal naast en Benjamin Meijdam kon alleen op de keeper af. Keeper Dekker redde prima en voorkwam in de rebound opnieuw een Heukelums doelpunt.

Het vierde Heukelumse doelpunt kwam er dan toch, zo'n tien minuten voor tijd. Menno dekker tekende voor zijn derde doelpunt deze middag en zette de eindstand van 2-4 op het scorebord.

Een heel belangrijke overwinning voor Heukelum in de strijd om lijfsbehoud. Komende zaterdag komt Altena naar De Vriwezenwijk. De Nieuwendijkers zijn afgelopen zaterdag met een 1-5 verlies van EBOH in Dordrecht officieel gedegradeerd naar de 3e klasse.

Woudrichem 1 - Heukelum 1   2-4   (1-2)
06.   1-0   Tim Saaman
19.   1-1   Menno Dekker
29.   1-2   Menno Dekker
53.   1-3   Tim Schwebke
63.   2-3   Bori Secreve
79.   2-4   Menno Dekker

Heukelum: Max Borowski, Darél Visser, Emre Gulpinar ('90. Thijs van Veluw), Lars van HonkGele kaart, Joey Oudshoorn, Tim Schwebke ('90. Sil Veltman), Menno Dekker, Siebrecht Kluitenberg, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja ('88. Jelle Looijen) en Jeffrey van der Heiden.

Woudrichem: Aljan Dekker, Senna Kant (Swen Weusthof), Tristan Kant, Tim Saaman, Thijs van Rookhuizen (Mike van Wouwen), Yoeri DuyzerGele kaart, Bori Secreve, Rick Naaijen, Fabian Groenevelt, Roy van Sonsbeek en Damian Groenevelt.

Scheidsrechter: Stef Bogers.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Job van Rookhuizen (Woudrichem).