Heukelum houdt (weer) open huis!

Wieldrecht 1

Anthony Fortes Furtado
Mohamed Al Salman
Robert Versteeg
Ruben Retel

2e klasse H

12 november 2022 14:30

K. Konings

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Afgelopen zaterdag speelde Heukelum thuis tegen het Dordtse Wieldrecht. Na een eerste helft die redelijk in evenwicht verliep (rust 1-2) gaf de thuisploeg de gasten in de tweede helft alle ruimte om aan het doelsaldo te werken. Dankzij goed keeperswerk van Max Borowski bleef de schade uiteindelijk beperkt tot 1-6.

Heukelum begon (nog) goed aan de wedstrijd want direct in de beginfase ontstonden er enkele prima kansen. De vrijgespeelde Redouan Berghout schoot de bal echter over het doel en kort daarna kon Menno Dekker de vrijstaande Benjamin Meijdam niet zuiver genoeg vinden. De thuisploeg hield de dreigende beginfase niet vol en moest toezien dat de gasten allengs sterker werden. Dit resulteerde na een dik kwartier spelen in de 0-1 van Wieldrecht. Jurano O’ Brien kon door het centrum vrij oprukken en de bal simpel achter doelman Max Borowski tegen het net schieten. Het duurde tot de 28ste minuut voor Heukelum deze slag verwerkt had. Toen bereikte de ‘koud’ ingevallen Semih Kaplan met zijn eerste balcontact Benjamin Meijdam, die vervolgens de op ‘randje buitenspel’ staande Thomas van Iperen ‘weg stak’. Tegen het diagonale schot van Thomas had de doelman van de gasten geen antwoord: 1-1.  Na deze gelijkmaker kreeg de thuisploeg het moeilijker tegen een aandringende tegenstander. Dit resulteerde net voor de pauze in de 1-2 via het hoofd (aanvoerder Mo Salman die vrij kon inkoppen) uit een hoekschop van rechts.

Vanuit Heukelums perspectief kunnen we over de tweede helft kort zijn. Drie kansjes (tweemaal Thomas van Iperen en eenmaal Semih Kaplan) en voorts een rammelende defensie die open huis hield, wellicht bevordert door de snelle 1-3 van de gasten. Hoe dan ook werd het via tweemaal O’Brien en eenmaal  Robert Versteeg en Ruben Retel uiteindelijk 1-6. Een dat was vooral gelet op de tweede helft een reële afspiegeling van de verhoudingen binnen het veld.

Andermaal dus een dikke nederlaag en als dat zo voortduurt, komt Heukelum niet meer weg van de onderste plaats(en). Vooralsnog deelt Heukelum de laatste plaats ,met 2 punten, met het Nieuwendijkse Altena. Het zal echter niet verbazen dat de rood-witte brigade op basis van het doelsaldo de rode lantaarn mag dragen.

Volgende week speelt Heukelum een uitwedstrijd tegen GJS in Dalem (aanvang 15.00 uur).

Heukelum 1 - Wieldrecht 1   1-6   (1-2)
18.   0-1   Jurano O'Brien
28.   1-1   Thomas van iperen
45.   1-2   Mohamed Al Salman
49.   1-3   Jurano O'Brien
71.   1-4   Robert Versteeg
80.   1-5   Jurano O'Brien
86.   1-6   Ruben Retel

Heukelum: Borowski, Niels Labrie ('73. Jelle Looijen), Lars van Honk ('46. Sil Veltman), Joey Oudshoorn, Yoerik van 't Pad, Menno Dekker ('78. Wouter van Wijk), Redouan BerghoutGele kaart ('27. Semih Kaplan), Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja ('73. Darel Visser) en Jeffrey van der Heiden.

Wieldrecht: Marnix van Vuuren, Mohamed Al Salman, Robert Versteeg, Rik Kramer, Patrick Stoel, Tonnie Stok (Son Virginie), Jurano O'Brien (Kirk Virginie), Ruben Retel, Daan Vegt, Mathew van der Linden (Lon Virginie) en Anthony Fortes FurtadoGele kaart (Ruben Agostinho).

Scheidsrechter: Kevin Konings.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Johan Kaijen (Wieldrecht).

Pupil van de week: Eva Vrijhof (JO10)
Balsponsor: sportverlichting.com
Toeschouwers: 102.