Heukelum kansloos ten onder tegen Tricht

Tricht 1

Joran Smit (schot)
Marijn Bransen (schot)
René van Soelen (schot)
Joran Smit (schot)

2e klasse H

11 maart 2023 14:30

Anoniem

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Heukelum speelde afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen Tricht. In de eerder dit seizoen gespeelde uitwedstrijd ging Heukelum met 8-1 ten onder (de hoogste score dit seizoen in de tweede klasse H). Heukelum had dus wat recht te zetten. Van dit ‘rechtzetten’ kwam echter hoegenaamd niets terecht, want na een snelle 0-1 liepen de gasten soepeltjes uit naar 0-4. Pas in de slotfase gelukte het invaller Redouan Berghout de eretreffer te produceren en noteerden we een (verdiende) 1-4 nederlaag.

Heukelum trad aan zonder aanvoerder Lars van Honk, die een wedstrijd schorsing moest uitzitten na de gele kaart die hem in de wedstrijd tegen GRC ’14 vorige week werd voorgehouden. De gasten arriveerden met de bus op ons sportpark en namen (daardoor?) best een aantal aanhangers mee naar Heukelum. Voeg hierbij dat deze middag de jaarlijkse Fancy Fair plaatsvond en er is een verklaring voor het bovengemiddeld aantal bezoekers (niet allen waren te duiden als toeschouwer) dat de thuisploeg mocht begroeten.

De wedstrijd zelf bracht niet wat we er van tevoren wellicht van verwacht maar zeker van gehoopt hadden. Het was al na 3 minuten spelen dat de snelle Trichtse spits Marijn Bransen op links alle vrijheid en ruimte kreeg om de bal strak voor het doel te brengen, waar de geheel vrijstaande Joran Smit de bal eenvoudig achter de kansloze Max Borowski tegen de touwen kon werken: 0-1 en Heukelum (weer) achter de feiten aan. De thuisploeg zocht hierna uiteraard wel naar de gelijkmakende treffer, maar was niet bij machte het de gasten echt moeilijk te maken. Een van de weinige keren dat het er kansrijk uitzag voor Heukelum was bij een vrije trap op de rand van het zestienmetergebied van Tricht. Er waren toen al 25 minuten verstreken. Ricardo Papilaya schoot de bal hoog over en naast het vijandelijke doel; een kans dus die geen kans bleek te zijn. Wat Heukelum niet kon of deed, deden de gasten wel. Na 33 minuten 0-2 via de snelle Bransen en twee minuten later 0-3 door Rene van Soelen via onderkant lat. Wedstrijd gespeeld zou je zeggen (de discussies achter het vijandelijke doel gingen toen ook al lang over veel meer andere zaken dan de wedstrijd die men geacht werd te aanschouwen).

Over de tweede helft kunnen we kort zijn. Een ijverig Heukelum probeerde het wel, maar kwam amper door de defensie van de gasten heen. Ik noteerde een kopbal van Menno Dekker op de lat, een gemiste bal na een voorzet van rechts van dezelfde speler en een tweetal kopballetjes van Tim Schwebke. Meer niet. Dat Redouan Berghout zijn invalbeurt na goed doorzetten via een diagonaal schot nog bekroonde met een (ere)treffer was leuk voor de statistieken. De meeste bezoekers zaten toen al aan een versnapering in of bij de kantine. De wedstrijd kon niet meer boeien, temeer daar de gasten via Joran Smit na een uur spelen op 0-4 kwamen en tussendoor Marijn Bransen ook nog een strafschop zagen missen.

Een verdiende nederlaag waar niets op af te dingen valt. Heukelum was in defensief opzicht niet altijd alert en vaak slordig en was in aanvallend opzicht niet in staat en vuist te maken. Een en ander heeft gevolgen voor de ranglijst, want doordat een aantal staartploegen zich liet gelden, zakte Heukelum op de ranglijst van de 10de  naar de 12de plaats. Een plaats die aan het slot van de competitie leidt tot directe degradatie. Er zijn nog 9 wedstrijden om in deze situatie verandering te brengen. Dat zal de komende weken, eerst uit tegen runner up Roda Boys Bommelerwaard en daarna thuis tegen de ongenaakbare koploper Papendrecht al direct een heidens karwei (blijken te) zijn! Maar ook het schier onmogelijke blijkt soms mogelijk te zijn. We wachten het (in spanning) af!

Heukelum 1 - Tricht 1   1-4   (0-3)
03.   0-1   Joran Smit
33.   0-2   Marijn Bransen
35.   0-3   René van Soelen
60.   0-4   Joran Smit
86.   1-4   Redouan Berghout

Heukelum: Max Borowski, Emre Gulpinar ('46. Jelle Looijen), Niels Labrie ('70. Loek van Zee), Joey OudshoornGele kaart, Tim Schwebke ('67. Redouan Berghout), Menno Dekker ('77. Sil Veltman), Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Jeffrey van der Heiden en Yoerik van 't Pad.

Tricht: Arjen Kaasjager, Tim Schook, Sander Kars (Luke van Dijken), Owen Hol (Luuk Monker), Rene van Soelen (Harm van Brenk), Tim van Dijken (Ramon van Soelen), Joran Smit, Arjan Hakkert (Rick de Jongh), Marijn Bransen, Tycho Voorneveld en Twan van Toorn.

Scheidsrechter: Sjarco van den Bergen.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Wout van Toorn (Tricht).

Pupil van de week: Tim van Geet (J011-1).
Balsponsor: Pronk Metselwerken.
Toeschouwers: 200.