Heukelum heeft niets te vertellen tegen EBOH

EBOH 1

Ricardo van de Merwe (schot)
Noël Goossens (intikker)
Ricardo Heuverling (schot)
Wesley Ebbers (schot)
Ricardo Heuverling (schot)
Ricardo Heuverling (intikker)

2e klasse H

13 mei 2023 14:45

J.H. Bezemer

Sportpark Schenkeldijk
Sportcomplex Schenkeldk 6
3328LE
DORDRECHT

Heukelum kon zaterdag weinig tegenstand bieden op sportcomplex Schenkeldijk in Dordrecht. Ondanks een vroege 0-1 voorsprong speelde de formatie van trainer Ceton een kansloze wedstrijd tegen EBOH.

Afwezig waren Tim Schwebke en Emre Gulpinar. Lars van Honk was terug van een wedstrijd schorsing en Jelle Looijen begon in de basis. Opvallende naam op de bank was Martin van Rooden. De 42-jarige routinier viel in de 69e minuut in.

EBOH opende sterk en vanaf het beginsignaal werd de Heukelumse defensie onder druk gezet. Ietwat onverwacht was het toch Heukelum wat al snel op voorsprong kwam. EBOH doelman Kouwenhoven werkte de bal verkeerd weg, in de voeten van Benjamin Meijdam. Meijdam pakte het cadeautje uit en schoot de 0-1 achter de doelman.

De voorsprong was van korte duur. Een prachtig schot van Ricardo van de Merwe in de winkelhaak achter Max Borowski bracht EBOH op 1-1. Heukelum speelde daarna onmachtig en verloor veel duels. In de verdere eerste helft kreeg Heukelum slechts één kans via een schot van Benjamin Meijdam. EBOH keeper Kouwenhoven kreeg verder weinig te doen.

Op het half uur scoorde EBOH aanvoerder Noël Goossens in de rebound 2-1 en vlak voor rust rondde Ricardo Heuverling een mooie aanval van de thuisploeg af met een schuiver. En zo ging Heukelum met een 3-1 achterstand rusten.

Kort na de kantwissel scoorde Wesley Ebbers met een 'streep' de 4-1. Toen was het voor Heukelum gelopen en zaak om geen schorsingen of blessures op te lopen richting de laatste twee cruciale wedstrijden om directe degradatie te voorkomen. Er kwam in ieder geval geen bal meer op het doel van EBOH. De thuisploeg speelde de wedstrijd gedecideerd uit tot 6-1 via twee doelpunten van Ricardo Heuverling.

De strijd om de nacompetitie blijft ongemeen spannend. Met de winst van Alblasserdam strijdt Heukelum nu met Wieldrecht en Schelluinen voor twee plaatsen in de nacompetitie. Een van deze ploegen zal direct degraderen.

Programma Heukelum
20 mei Wilhelmina'26 - Heukelum
27 mei Heukelum - Streefkerk

Programma Schelluinen
20 mei Schelluinen - Woudrichem
27 mei Altena - Schelluinen

Programma Wieldrecht
20 mei Tricht - Wieldrecht
27 mei Wieldrecht - Roda Boys

> Klik hier voor de foto's van de wedstrijd

EBOH 1 - Heukelum 1   6-1   (3-1)
08.   0-1   Benjamin Meijdam
12.   1-1   Ricardo van de Merwe
30.   2-1   Noël Goossens
44.   3-1   Ricardo Heuverling
50.   4-1   Wesley Ebbers
75.   5-1   Ricardo Heuverling
80.   6-1   Ricardo Heuverling

Heukelum: Max Borowski, Darél Visser, Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Menno Dekker, Siebrecht Kluitenberg, Jelle Looijen ('40. Redouan Berghout), Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja ('69. Martin van Rooden), Jeffrey van der Heiden en Yoerik van 't Pad ('46. Sil Veltman).

EBOH: Jan-Arie Kouwenhoven, Myron van Pelt, Mitchell Rovers, Furkan Kaya, Jimmy Pieper, Ricardo van de Merwe, Wesley Ebbers, Joey Steenbakker, Haris Brzac, Ricardo Heuverling en Noël Goossens.

Scheidsrechter: Joost Bezemer.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Stephan Rovers (EBOH).

Toeschouwers: 140.