Heukelum verliest op een heel zure manier van Wilhelmina'26

Maasdijk 20 A
4261AD
WIJK EN AALBURG

Heukelum leed zaterdag in Wijk- en Aalburg tegen Wilhelmina'26 een hele zure en moeilijk te verteren nederlaag. Waar Heukelum een kostbaar puntje in strijd tegen degradatie probeerde weg te slepen, pakte de thuisploeg drie minuten voor tijd de volle winst door een doelpunt wat niet goedgekeurd had moeten worden.

Trainer Ceton kon geen gebruik maken van Ricardo Papilaja (vakantie) en de langer afwezig Thomas van Iperen, die komende vrijdag wordt geopereerd aan zijn lies. Tim Schwebke en Redouan Berghout begonnen in de basis.

Onder een stralende zon en met de afgedamde Maas op de achtergrond begonnen beide ploegen voorzichtig aan de wedstrijd. Het strijdplan van Heukelum was duidelijk, de thuisploeg laten komen en in de omschakeling toeslaan. Na wat speldenprikjes over en weer was de thuisploeg in de 25e minuut voor het eerst echt gevaarlijk toen een volley van dichtbij over werd geschoten. Vooraf was in het doelgebied een blok gezet tegen keeper Max Borowski, maar scheidrechter Laros liet doorspelen.

Nadat Menno Dekker met een schot keeper Joran de Laat had getest, zette Redouan Berghout na een half uur spelen Heukelum op voorsprong. Keeper De Laat schatte een corner verkeerd in, ging er onderdoor en Berghout kopte de 0-1 binnen. Berghout had even later de 0-2 op zijn schoen, toen Menno Dekker hem met een mooie diepe bal alleen op keeper De Laat afstuurde. De Laat kon nog net een hand tegen de inzet van Berghout krijgen en wist zo de 0-2 te voorkomen.

De thuisploeg begon aan te dringen. Yoerik van't Pad kopte een inzet van de doellijn en een andere kopbal ging rakelings over de lat. Kort voor rust viel de gelijkmaker met een heel fraaie treffer. Nicky van Ooijen zette op zo'n achttien meter van het doel een één-tweetje op en haalde verwoestend uit. Max Borowski had alleen het nakijken, 1-1.

In de tweede helft was het eigenlijk alleen Wilhelmina'26 wat de klok sloeg. Heukelum moest terug en liet aanvallend veel te weinig zien. Dat werd het nog minder toen Benjamin Meijdam uit de wedstrijd werd geschopt en geblesseerd het veld moest verlaten.

Heukelum kwam meer en meer onder druk te staan. Max Borowski kon zich onderscheiden met een aantal reddingen en een goal van de thuisploeg werd vanwege buitenspel afgekeurd. Net toen Heukelum vlak voor tijd leek af te stevenen op een belangrijk punt in strijd tegen degradatie kwam Wilhelmina'26 zeer onterecht op 2-1. Vanuit een corner sloeg Wilhelmina'26 speler Samuel Hartgers naar de bal en maakte hands. Keeper Max Borowski verkeek zich hierdoor op de bal en sloeg de bal in eigen doel. Ondanks de overduidelijke slaande beweging keurde scheidrechter Laros de goal goed en negeerde de Heukelumse protesten.

Het vervolg was een grimmige wedstrijd waarbij de leidsman aan beide kanten een aantal gele kaarten moest uitdelen. Wilhelmina'26 speler Robert Bouman moest er zelfs met rood vanaf toen hij in een reactie op een actie van Jeffrey van der Heiden een slaande beweging maakte.

Een zeer zure nederlaag voor Heukelum wat nu Schelluinen voorbij ziet gaan in de rangschikking. Met nog één wedstrijd op het programma blijft de strijd tegen directe degradatie en voor de nacompetitie ongemeen spannend. De strijd gaat tussen Schelluinen (26 punten), Heukelum (25 punten) en Wieldrecht (23 punten).

Programma 27 mei
Heukelum - Streefkerk
Altena - Schelluinen
Wieldrecht - Roda Boys

Wilhelmna'26 1 - Heukelum 1   2-1   (1-1)
31.   0-1   Redouan Berghout
40.   1-1   Nicky van Ooijen
87.   2-1   Max Borowski (eigen doelpunt)

Heukelum: Max Borowski, Darél Visser ('72. Sil VeltmanGele kaart), Lars van HonkGele kaart, Joey Oudshoorn, Tim Schwebke, Redouan Berghout ('74. Jelle LooijenGele kaart), Menno DekkerGele kaart, Siebrecht Kluitenberg, Benjamin Meijdam ( '66. Emre Gulpinar), Jeffrey van der Heiden en Yoerik van 't Pad.

Wilhelmina'26: Joran de Laat, Remco v.d. Heijden, Rick van Enkhuizen (Gerben Vos), Willian Colijn, Sjoerd de Fijter, Robert Boumanrode_kaart.gif, Samuel Hartgers, Kevin van EschGele kaart (Siebe Quik), Djemal Arikan (Mohammed Jumaa), Gerbrand VosGele kaart (Bart Jongejan) en Nicky van Ooijen.

Scheidsrechter: Rini Laros.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Jorg de Bruin (Wilhelmina'26).

Toeschouwers: 130.