Tim Schwebke matchwinner tegen Schelluinen

4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

In een erg matige wedstrijd, die lang op een bloedeloos gelijkspel leek af te stevenen, sloeg Heukelum in blessuretijd toch nog toe. Tim Schwebke, lange tijd afwezig door een blessure, bekroonde zijn invalbeurt met een goal en werd matchwinner.

Vooraf werd er één minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de aardbeving in Turkije en Syrië.

Het spel van beide ploegen was zaterdag niet om naar huis te schrijven. Het was vooral vechtvoetbal waarbij de lange bal veelvuldig werd gehanteerd. Heukelum probeerde het vooral met diepte passes via de zijkanten met Thomas van Iperen (rechts) en Semih Kaplan (links), terwijl Schelluinen veelal gebruik maakte van de kopsterke spitsen in het centrum. Het devies was voor al vechten om de bal.

In de eerste helft kreeg Semih Kaplan een viertal goede kansen. De Heukelumse aanvaller dook viermaal op bij de tweede paal, maar zijn afwerking was niet succesvol. Kaplan had het vizier niet scherp en trof het zijnet, schoot van dichtbij over en trof tweemaal de keeper op zijn weg. Aan de andere kant zag doelman Max Borowski een inzet van Pascal van Delden voor zijn doel langs naast rollen en schoot Diego Kemp ietwat roekeloos over.

Naast twee kopballen, voor Heukelum Dekker naast en voor Schelluinen de spits over, leek de wedstrijd optisch in evenwicht en was de 0-0 brilstand in de rust geen vreemde stand.

De 2e helft begon zonder wijzingen, de spelopvatting van beide teams bleef hetzelfde en ook het spel bleef erg matig. Beide ploegen deelden speldenprikken uit, maar echte serieus werd het allemaal niet. Heukelum leek dicht bij een strafschop toen Semih Kaplan tegen de grond ging, maar arbiter Konings oordeelde dat de bal werd gespeeld.

Vijf minuten voor tijd maakte Tim Schwebke zijn opwachting. De aanvaller was vorig seizoen bij de nacompetitiewedstrijd tegen Breukelen geblesseerd geraakt en had sindsdien geen serieuze minuten meer gemaakt. Het bleek een gouden wissel voor trainer Ceton te worden, want Schebke rondde een aantal minuten in blessuretijd een goeie actie van Emre Gulpinar af en besliste zo de wedstrijd. De vreugde was groot op sportpark De Vriezenwijk.

Volgende week zaterdag is er geen wedstrijd, dan is er geen speeldag in verband met Carnaval. Zaterdag 25 februari wacht de uitwedstrijd in en tegen Streefkerk, aanvang 14.30 uur.

Heukelum 1 - Schelluinen 1   1-0   (0-0)
93.   1-0   Tim schwebke

Heukelum: Max Borowski, Emre Gulpinar, Niels Labrie, Lars van Honk, Semih Kaplan, Menno Dekker, Thomas van Iperen ('85. Tim Schwebke), Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Jeffrey van der Heiden en Yoerik van 't PadGele kaart.

Schelluinen: Jochem van der Werff, Jordi de GrootGele kaart, Marvin de Jong (Damiën de Jong,Gele kaart), Joost Haggenburg, Kenny Lagendijk, Yannick de Bondt (Bram Pons), Pascal van Delden, Diego Kemp, Jean-Paul van BoxtelGele kaart (Erik Kerkhoven), David van Boxtel en Mohamed Chaaby.

Scheidsrechter: Kevin Konings.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Michel Kemp (Schelluinen).

Pupil van de week: Jayson de Wit (JO9)
Balsponsor: Coop Van Der Vliet Heukelum.
Toeschouwers: 90.