Heukelum kan niet opboksen tegen koploper Papendrecht

VV Papendrecht 1

Lorenzo van Wijk
Jurvenny Bernadina (intikker)
Jarden van Ek (scrimmage)
Donevan Stewart (schot)

2e klasse H

25 maart 2023 14:30

M.J.H.A. Laros

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Zaterdag kwam koploper Papendrecht op bezoek in Heukelum. In een wedstrijd waarbij de wind een storende rol speelde en beide ploegen slordig speelden, trok Heukelum vrij kansloos aan het kortste eind en verloor met 0-3.

Na de oorwassing in Papendrecht eerder dit seizoen, toen werd met 7-1 verloren, werd op voorhand een moeilijke wedstrijd verwacht. Trainer Ceton begon daarom met dezelfde basis elf als vorige week tegen Roda Boys, toen knap een punt werd behaald. Er waren opnieuw basisplaatsen voor Redouan Berghout en Siebrecht Kluitenberg.

Die oorwassing kwam al heel snel in gedachten toen Heukelum binnen een kwartier met 0-2 achterstond. Bij de 0-1 verzilverde Jurvenny Bernadina bij de 2e paal een intikker. Kort daarna was Jarden van Ek Jeffrey van der Heiden en Yourik van't Pad te slim af en stuitte in eerste instantie op de uitkomende Max Borowski. In de daaropvolgende carambole had Jarden van Ek het geluk van de koploper aan zijn zijde en tikte al vallende de 0-2 binnen. Dat Van Ek daarbij hands maakte, konden we alleen achteraf op de VAR-beelden constateren.

Papendrecht kreeg een aantal kansen om de voorsprong uit te bouwen. Aan de andere kant herpakte Heukelum zich door voor elke bal te knokken. Veelal werd de lange bal gehanteerd. Met de sterke tegenwind zonder succes. Voorin werden de ballen maar zelden vastgehouden of snel weer uit handen gegeven.

De tweede helft had Heukelum de wind in de rug en kwam zo in de gelegenheid om weer in de wedstrijd te komen. Benjamin Meijdam schoot een vrij trap rakelings over, Menno Dekker tikte van dichtbij naast en een vrije trap van Ricardo Papilaja werd door keeper Rijntjes uit de hoek gehaald.

Tegen het einde van de wedstrijd lieten de bezoekers zich weer gelden, vooral via de lastig bespeelbare invaller Donevan Stewart. Max Borowski moest zich een aantal keren strekken. De Heukelumse goalie kwam goed weg toen hij mis zat bij een voorzet en Papendrecht speler Jarden van Ek tegen het hoofd raakte. Van Ek kon gelukkig verder en kon even later juichen voor de 0-3 toen Donevan Stewart een schot van randje zestien met een stuiter over Max Borowski in het doel zag verdwijnen.

Met nog 7 wedstrijden voor de boeg, komt Heukelum aan in een belangrijke fase van de competitie waarbij een rijtje tegenstanders volgt waarvan de punten moeten worden gepakt. Hierbij lijkt het voorkomen van rechtstreekse degradatie het hoogst haalbare. Dit seizoen geldt er een versterkte degradatie waarbij de nummers 12, 13 en 14 rechtstreeks degraderen en de nummers 9, 10 en 11 nacompetitie spelen. Met een 12e plek en 11 punten achterstand op nummer 8 is rechtstreeks lijfsbehoud een moeilijke opgave geworden.

Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Wieldrecht op het programma.  Aanvang 14.30 uur in Dordrecht.

> Klik hier voor de videosamenvatting op YouTube

Heukelum 1 - Papendrecht 1   0-3   (0-2)
10.   0-1   Jurvenny Bernadina
13.   0-2   Jarden van Ek
92.   0-3   Donevan Stewart

Heukelum: Max Borowski, Lars van HonkGele kaart, Joey Oudshoorn ('74. Emre Gulpinar), Redouan Berghout ('46. Tim Schwebke), Menno Dekker ('64. Jelle Looijen), Siebrecht Kluitenberg, Thomas van Iperen, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Jeffrey van der HeidenGele kaart en Yoerik van 't Pad.

Papendrecht: Roy Rijntjes, Michael van Rooijen, Cees Baars, Jarden van Ek, Job van der Werff, Lorenzo van WijkGele kaart (Xavier Leenheer), Rick Molenaar, Jurvenny Bernadina (Daniel van Gorp), Djerrel Saffignani (Donevan Stewart), Cedric Yves-Aime Thiese en Wesley Tilroe.

Scheidsrechter: Rini Laros.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Adrie van Rooijen (Papendrecht).

Pupil van de week: Elaine van Andel (JO11).
Balsponsor: Verhoeks Bloemen Leerdam.
Toeschouwers: 160.