Heukelum blameert zich in Tricht

Middelweg 54
4196JJ
TRICHT

Heukelum liep zaterdag in Tricht tegen een flinke 8-1 oorwassing aan. Tegen een solide spelend Tricht werd een verdiende maar ongelukkig grote nederlaag geleden.

De thuisploeg schoot uit de startblokken en na een paar minuten voorkwam Darél Visser met een sliding dat de bal over de Heukelumse doellijn ging. Een moment later wees scheidrechter Claassen naar de stip na een Heukelumse overtreding in de zestien. Tim Dijken liet Max Borowski kansloos, 1-0.

Via Thomas van Iperen had Heukelum binnen tien minuten op gelijke hoogte moeten komen. Van Iperen werd weggestuurd via een fraaie crossbal van Ricardo Papilaja. Tricht keeper Kaasjager zat volledig mis maar hinderde in zijn actie wel de doorgang voor Van Iperen naar het lege doel. In plaats van een strafschop en een rode kaart negeerde scheidsrechter Claassen het voorval volledig.

Het voorval bleek ook de toon te zetten voor hoe de 2-0 van de thuisploeg tot stand kwam. Op het middenveld werd Lars van Honk de bal ontfutseld door een Tricht speler die eerst Van Honk op de achillespezen raakte en vervolgens de bal speelde. Tricht speler Joran Smit schoot vervolgens de 2-0 binnen. Scheidsrechter Claassen negeerde opnieuw een overtreding nu tegen aanvoerder Lars van Honk die later met de opgelopen blessure het veld moest verlaten.

Heukelum was de weg kwijt en Tricht profiteerde optimaal door via doelpunten van Ramon van Soelen en Rick de Jong voor rust nog uit te lopen naar 4-0. Via een actie van Semih Kaplan die tijdens een kans flink werd gehinderd, werd Heukelum vlak voor rust een strafschop toegekend door Scheidrechter Claassen die nu wel floot. Benjamin Meijdam profiteerde en schoot 4-1 binnen.

Na rust probeerde Heukelum aan te zetten om toch nog iets van de wedstrijd te maken. Kansen waren over en weer. Voor Heukelum verschenen Thomas van Iperen, Joey Oudshoorn en Semih Kaplan in kansrijke positie, maar waren niet succesvol in de afronding.

Een kwartier voor tijd schrok iedereen toen Ricardo Papilaja buiten het spel om onduidelijke reden richting het gras ging. Het leek alsof hij zich niet lekker voelde en kon niet verder. Trainer Ceton had na het eerder inbrengen van Sil Veltman, Joey Oudshoorn, Redouan Berghout en Ali Yilmaz geen wissels meer op de bank en dus moest Heukelum door met tien man. Een paar tellen later kwam Heukelum ook nog met negen man te staan toen Niels Labrie van het veld moest en aan de kant moest bijkomen. De verdediger kreeg een bal ongelukkig in zijn gezicht en moest dizzy het veld verlaten.

Zo moest de gifbeker voor Heukelum nog dieper leeg want met negen spelers tegen elf van Tricht was er geen houden aan. Via goals van Tim van Dijken (2x), Pepijn Lambregts en René van Soelen kwam de teller voor de thuisploeg op 8-1 te staan.

Komende zaterdag staat er geen competitiewedstrijd op het programma, maar een wedstrijd in de 2e ronde van de beker tegen Arkel. Om 14.30 uur wordt er afgetrapt op De Vriezenwijk.

Tricht 1 - Heukelum 1   8-1   (4-1)
04.   1-0   Tim van Dijken (strafschop)
22.   2-0   Joran Smit
32.   3-0   Ramon van Soelen
39.   4-0   Rick de Jong
43.   4-1   Benjamin Meijdam (strafschop)
81.   5-1   Tim van Dijken
82.   6-1   Tim van Dijken
86.   7-1   Pepijn Lambregts
87.   8-1   René van Soelen

Heukelum: Max Borowski, Darél VisserGele kaart (Joey Oudshoorn), Wouter van Wijk (Redouan Berghout), Niels Labrie, Lars van Honk (Sil Veltman), Ricardo PapilajaGele kaart, Semih Kaplan, Menno Dekker (Ali Yilmaz),  Benjamin MeijdamGele kaart, Jeffrey van der Heiden en Thomas van Iperen.

Tricht: Arjen Kaasjager, Tim Schook (Ruben Lambregts), Harm van Brenk, Owen Hol, Luke van Dijken (Arjan Hakkert), Rick de Jongh (Marijn Bransen), Rene van Soelen, Ramon van Soelen (Tycho Voorneveld), Tim van Dijken, Joran Smit (Pepijn Lambregts) en Luuk Monker.

Scheidsrechter: Stan Claassen.
Assistent-scheidsrechters: Gerrit Kon (Heukelum) en Jan van Toorn (Ticht).

Toeschouwers: 110.