Hard werken levert punt op tegen Roda Boys

Veerdam 4
5308JH
AALST GLD

Heukelum kon zaterdag een punt bijschrijven door een knap gelijkspel tegen Roda Boys. In Aalst kwam er zelden een inzet tussen de palen en werd een 0-0 gelijkspel bijgeschreven.

Trainer Ceton begon linksachter met Siebrecht Kluitenberg in de basis. De verdediger van Heukelum 2 liet een goed indruk achter en was zelden op een foutje te betrappen. Ceton had ook een basisplaats voor Redouan Berghout.

Een hardwerkend Heukelum speelde agressief op de bal en gunde de thuisploeg weinig tijd om het spel te maken. Veel duels werden in Heukelums voordeel beslecht. Het aantal kansen was in de eerste helft op één hand te tellen, laat staan dat er een inzet tussen de palen kwam. Was dat het geval dan hadden beide keepers Max Browski en Rob de Groot niet veel moeite om een inzet te keren.

Roda Boys kwam tot drie mogelijkheden. Aanvaller Loef schoot voorlangs, Aimane Seqqal werkte een kans hoog over het doel van Borowski en op slag van rust werd van dichtbij in de handen van Max Borowski gekopt. Heukelum stelde er weinig dreiging tegenover. Als beste kans noteerden we een schot van Lars van Honk die keeper de Groot uit de hoek haalde.

Één minuut in de 2e helft miste de boomlange Roda Boys aanvaller Servanio Martina de uitgelezen kans om voor de thuisploeg te scoren. Martina zag zijn inzet via de paal in de handen van Max Borowski verdwijnen. Met nog een schot hoog over en een inzet naast het doel van Max Borowski was de dadendrang van de thuisploeg gaan liggen.

Heukelum voetbalde de tweede helft goed mee en creëerde gevaar met een aantal schoten. Zeker toen in de slotfase Tim Schwebke inviel als aanspeelpunt. Maar een doelpunt zat er niet in.

Volgende week staat de thuiswedstijd tegen koploper Papendrecht op het programma. Om 14.30 uur wordt er afgetrapt. De uitwedstrijd ging met 7-1 verloren dus het zal een moeilijke klus worden. Maar wie weet zit er een verrassing in.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

Roda Boys 1 - Heukelum 1   0-0   (0-0)

Heukelum: Max Borowski, Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Redouan Berghout, Menno Dekker ('71. Tim Schwebke) , Siebrecht Kluitenberg, Thomas van Iperen ('68. Jelle Looijen), Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Jeffrey van der Heiden ('63. Emre Gulpnar) en Yoerik van 't Pad.

Roda Boys: Rico GrandiaGele kaart, Jelle Scholts, Romano Tapirima, Tom Diender, Sven van Driel (Hicham Chatouani), Toby Tan, Nils Loef, Niels vd Werken, Aimane Seqqal (Yassine Bousdadi), Servanio Martina en Rob de Groot.

Scheidsrechter: Francisco Alvarez.
Assistent-scheidsrechters: Piet van Iperen (Heukelum) en Arend Grandia (Roda Boys).

Toeschouwers: 100.