Papendrecht een paar maten te groot

VV Papendrecht 1

Jarden van Ek
Redouan Berghout (intikker)
Jay Luciano
Jarden van Ek
Jay Luciano (penalty)

2e klasse H

5 november 2022 14:30

F.J. Alvarez

Sportpark Slobbengors
Industrieweg 3
3351LB
PAPENDRECHT

Na het gelijke spel van vorige week tegen Roda Boys was er Heukelums hoop op een stunt in de uitwedstrijd tegen koploper Papendrecht. Echter het team van Jerome Ceton kwam zaterdag met beide benen op de grond en leed een kansloze 7-1 nederlaag.

Op sportpark Slobbengors aan de dijk in Papendrecht waren Semih Kaplan en Yoerik van't Pad afwezig. Trainer Ceton begon daarom met Redouan Berghout in de punt en een laatste linie met Niels Labrie op de backpositie. In die laatste linie ook Ricardo Papilaja waardoor Joey Oudshoorn op het middenveld startte.

Heukelum had vanaf het begin veel moeite met de aanvallende spelers op de flanken. Vooral Papendrecht speler Jay Luciano was met zijn snelheid een ware plaag en was hiermee de Heukelumse verdediging regelmatig de baas. Papendrecht dicteerde het spel. Heukelum zakte in en probeerde met compact spel tegenstand te bieden. Het resulteerde al na vijf minuten in de 1-0 door Jarden van Ek, die volledig vrijstaand kon inschieten.

Heukelum toonde al snel veerkracht en de eerste Heukelumse kans was meteen raak. Benjamin Meijdam kwam door goed storen in balbezit en bediende de in de doelmond vrijstaande Redouan Berhout. Berghout verzilverde en bracht Heukelum op gelijke hoogte. Bij een snelle vrije trap van Papendrecht werd de gelijke stand weer tenietgedaan. De Heukelumse verdediging stond niet op te letten en Lorenzo van Wijk kon een voorzet bij de tweede paal inglijden, 2-1.

Heukelum leek opnieuw veerkracht te tonen en kwam wat beter in het spel. Benjamin Meijdam leek na een goeie Heukelumse aanval de stand weer gelijk te trekken, maar vond de vingertoppen van keeper Roy Rijntjes. Even later zeilde een schot van Ricardo Papilaja, van zo'n vijfentwintig meter, rakelings over de kruissing. Het doel werd niet gevonden en zo nam Papendrecht het heft weer in handen. Na een wegens buitenspel afgekeurde goal en een inzet tegen de paal kon een grotere Papendrechtse voorsprong niet uitblijven. Nog voor rust kwamen de 3-1 en 4-1 op het scorebord door doelpunten van Lorenzo van Wijk, die daarmee een hattrick kon bijschrijven.

Voor Heukelum was het gedaan en na rust krikte Papendrecht de score verder op. Jay Luciano maakte vlak na rust geheel vrijstaand met het hoofd de 5-1. Trainer Ceton wisselde vervolgens Ricardo Papilaja en liet Joey Oudshoorn de verdediging leiden. Dit verliep met kunst en vliegwerk een twintigtal minuten zonder schade, maar ook deze omzetting kon niet voorkomen dat Papendrecht deze middag op alle fronten Heukelum de baas was.

Nadat de thuisploeg de paal had geraakt, schoot Jarden van Ek de 6-1 binnen en als slotakkoord mocht buitenspeler Jay Luciano met een door scheidrechter Alvarez goedkoop gegeven strafschop de eindstand op 7-1 zetten en liep Heukelum voor de tweede maal deze competitie tegen een flinke nederlaag op. Al was de 8-1 nederlaag bij Tricht een ongelukkige, deze was zeer verdiend.

Heukelum zakt met deze nederlaag op doelsaldo naar de laatste plaats. Deze wedstrijd snel vergeten en met een positieve blik naar volgende week als Wieldrecht op bezoek komt.

> Klik hier voor  foto's van de wedstrijd.

Papendrecht 1 - Heukelum 1   1-7   (1-4)
05.   1-0   Jarden van Ek.
09.   1-1   Redouan Berghout.
16.   2-1   Lorenzo van Wijk.
39.   3-1   Lorenzo van Wijk.

45.   4-1   Lorenzo van Wijk.
52.   5-1   Jay Luciano.
78.   6-1   Jarden van Ek.
83.   7-1   Jay Luciano (strafschop).

Heukelum: Max Borowski, Wouter van Wijk, Niels Labrie, Lars van Honk,Joey Oudshoorn, Menno Dekker ('62. Ali Yilmaz), Redouan Berghout, Thomas van IperenGele kaart ('84. Darél Visser), Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja ('54. Sil Veltman) en Jeffrey van der Heiden. Bijzonderheden: Jerome CetonGele kaart.

Papendrecht: Roy Rijntjes, Michael van Rooijen (Jurvenny Bernadina), Cees Baars, Jarden van Ek (Daniel van Gorp), Job van der Werff, Jay Luciano, Xavier Leenheer (Wesley Tilroe), Lorenzo van Wijk (Sem Meulstee), Djerrel Saffignani (Izzy Stellingwerf), Norichio Nieveld en Jillroy Ruiz.

Scheidsrechter: Francisco Alvarez.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) Adrie van Rooijen (Papendrecht).

Toeschouwers: 110.