Heukelum in één helft klaar met Altena

Altena 1

Gert Groenenberg
Ali Mahamed
Menno Dekker (schot)
Tim Schwebke (scrimmage)
Ali Mahamed (schot)
Benjamin Meijdam (intikker)

2e klasse H

29 april 2023 14:30

M.R.G. Vink

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Vorige week werd een belangrijke zege geboekt op Woudrichem, deze week was het team van trainer Ceton opnieuw succesvol. Altena, wat vorige week officieel degradeerde, werd vrij gemakkelijk met 5-1 naar Nieuwendijk gestuurd.

Heukelum speelde zonder de geschorste Lars van Honk en de van een vakantie genietende Max Borowski. Borowski werd vervangen door reservekeeper Ron de Nijs. Ricardo Papilaja stond opnieuw linksbuiten.

Onder een heerlijke lentezon maakte Heukelum een bliksemstart. Gelegenheidslinksbuiten Ricardo Papilaja zorgde meteen voor veel gevaar in de defensie van Altena. Al in de eerste minuut krulde Papilaja de bal rakelings over de kruising en één minuut later strafte hij een fout in de verdediging van Altena genadeloos af met een schuiver in de rechterbenedenhoek, 1-0.

Altena werd na een kwartier voor het eerst gevaarlijk via Ali Mahamed. Mahamed werd eerst teruggefloten voor buitenspel en zag even later na een fraaie crossbal en even fraaie aanname zijn schot op de buitenkant van de paal belanden.

Heukelum gaf gas en kwam via Menno Dekker op 2-0. Dekker werd met een slijtende pas van Ricardo Papilaja bediend en kon keeper Bas Visser omspelen. Net na een half uur spelen kon Tim Schwebke een doorgekopte bal van Menno Dekker intikken, 3-0. Benjamin Meijdam bracht vlak voor rust met een schot door het midden van het doel de stand op 4-0.

Na rust scoorde Altena al snel de eretreffer via een schuiver van Ali Mahamed. Een mislukte volley van Michael Abraham had Altena terug in de wedstrijd kunnen brengen, maar de spits zag zijn inzet mislukken.

Aan de andere kant gooide Benjamin Meijdam de wedstrijd helemaal in het slot, voor zover die al niet was gespeeld. Meijdam kon een vrije trap van Ricardo Papilaja bij de tweede paal binnenglijden.

In de slotfase kwam keeper Ron de Nijs in de 'spotlights'. Hij redde onder andere een schot en een kopbal.

Opnieuw een belangrijke overwinning voor Heukelum, wat hiermee naar plaats tien stijgt. Doordat Schelluinen met liefst 6-0 won van Wieldrecht zijn Alblasserdam, Schelluinen, Wieldrecht en Heukelum in strijd om drie nacompetitietickets en zal er één direct afdalen naar de 3e klasse.

Volgende week is er geen competitiewedstrijd. Op 13 mei wordt de competitie vervolgd met een uitwedstrijd in Dordrecht tegen EBOH (aanvang 14:45 uur).

Er valt tot slot nog te vermelden dat Papendrecht sinds afgelopen zaterdag zich kampioen van de 2e klasse H mag noemen. Zeer terecht want de ploeg stond, op één speeldag na, de gehele competitie op kop.

Heukelum 1 - Altena 1   5-1   (4-1)
02.   1-0   Ricardo Papilaja
19.   2-0   Menno Dekker
34.   3-0   Tim Schwebke
44.   4-0   Benjamin Meijdam
50.   4-1   Ali Mahamed
73.   5-1   Benjamin Meijdam

Heukelum: Ron de Nijs, Darél VisserGele kaart, Emre Gulpinar ('62. Sil Veltman), Joey Oudshoorn, Tim Schwebke ('62. Jelle Looijen), Menno Dekker, Siebrecht Kluitenberg, Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Jeffrey van der Heiden en Yoerik van 't Pad.

Altena: Bas Visser, Brian de Graaf, Gert GroenenbergGele kaart, Jovanny van Maastricht, Jorik Zuidweg, Melis Kocan, Ties van der Mooren, Michael Abraham (Niek Groeneveld), Hans den Haan (Cas Duijzer), Ali MahamedGele kaart (Thijn Donkers) en Luc van der Stelt (Yori van Dinteren).

Scheidsrechter: Melvin Vink.
Assistent-scheidsrechters: Joop Viveen (Heukelum) en Arjan Wallaard (Altena).

Pupil van de week: Sem Clements (JO9).
Balsponsor: Europaplein Leerdam.
Toeschouwers: 120.