Geen winst in eerste bekerwedstrijd

Rijsoord 1

Assist: Menno Dekker
Everlon Zimmerman (intikker)
Marius Guido Peelen
Danny Haasdijk (schot)
Zafer Bal
Marius Guido Peelen

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 16

3 september 2022 14:30

A.E. de Winter

Sportpark De Vriezenwijk
Groeneweg 3
4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Heukelum begon afgelopen zaterdag officieel aan het seizoen 2022-2023 via een (thuis) bekerwedstrijd tegen eersteklasser Rijsoord uit Ridderkerk. Beide ploegen kenden medio mei/juni een 'roerige' overschrijvingsperiode met veel vertrekkers en nieuwkomers. De rood-witte brigade zag 8 basisspelers vertrekken.  Het uit de Hoofdklasse gedegradeerde Rijsoord zag vele spelers vertrekken en verwelkomde zelfs 14 nieuwe gezichten in haar selectie. Het was dus even afwachten wat beide teams in hun vernieuwde samenstelling konden brengen. Dat viel absoluut niet tegen, want de (weinige) toeschouwers zagen een leuke en onderhoudende pot voetbal, die Heukelum op de valreep een dik verdiend punt opleverde: 2-2.

Trainer Jerome Ceton moest vooraf nog even puzzelen over zijn opstelling omdat er ten opzichte van de oefenwedstrijden een aantal mensen terugkeerde van vakantie. Ruben Boet kwam afgelopen week tot de conclusie dat Heukelum tóch niet de juiste keuze was en keerde terug naar Asperen. Ricardo Papilaya kon vanwege verplichtingen elders slechts en half wedstrijdje meedoen.

De thuisploeg begon voortvarend, maar moest na vijf minuten spelen toezien hoe Rijsoord-spits Danny Haasdijk met een fraai schot de bal op de lat deed belanden. Heukelum was er niet van onder de indruk, trok ten aanval en kwam regelmatig in kansrijke positie voor het doel van de gasten. Na 15 minuten spelen bracht dit ook de verlangde voorsprong door een doelpunt van Lars van Honk. Hij zocht door het centrum de combinatie met Joey Oudshoorn en via een één-twee met 'nieuwe' spits Menno Dekker verscheen hij alleen voor de doelman van de gasten en had de hoek toen voor het uitzoeken.  Amper drie minuten later kon de thuisploeg zelfs op 2-0 komen door een snelle vrije schop van de deze middag prima acterende Benjamin Meijdam, die de vrije schop al nam toen Rijsoord de verdediging nog aan het organiseren was. De bal kwam jammer genoeg tegen op de paal. Ondanks dappere pogingen lukte het de thuisploeg daarna niet de score uit te breiden.  Kort voor rust moest Heukelum zelfs toezien hoe de gasten toch nog op gelijke hoogte kwamen door een doelpunt van Everlon Zimmerman. In eerste instantie wist de uitstekend keepende Max Borowski een diagonaal schot vanaf de rechtkant nog te keren, maar hij was kansloos toen de door hem gekeerde bal bij de tweede paal voor de voeten van de nummer 11 van de gasten kwam. Het zou tevens de ruststand zijn.

De gasten uit Ridderkerk kwamen wat beter en scherper uit de kleedkamer hetgeen in de 50ste minuut resulteerde in een goal van nummer 14 Danny Haasdijk, die in de zestienmeter van Heukelum de vrijheid kreeg om aan te leggen en de 1-2 aan te tekenen. Vanaf dat moment leek het erop dat de gasten de overhand zouden krijgen, maar de thuisploeg herpakte zich goed. Overigens werd in die fase van de wedstrijd het kijkspel tweemaal ontsiert door onderlinge duw en trekpartijen in de hoek van het veld. De linksback van Rijsoord Guido Peelen (nummer 4) kwam hierbij goed weg dat de verder prima leidende scheidsrechter De Winter zijn straf beperkte tot (slechts) een gele kaart. Deze gele kaart kwam betrokkene daarna toch nog duur te staan omdat hij halverwege de tweede helft zeer terecht zijn tweede gele kaart en dus rood na een onbesuisde actie op Redouan Berghout kreeg voorgehouden. In de slotfase maakte de thuisploeg prima gebruik van het overtal, voerde de druk op en creëerde diverse kansen, maar kon pas in de slotminuten de gelijkmaker forceren. Thomas van Iperen stond aan het kanon en bezorgde Heukelum zo een dikverdiend punt in deze bekerwedstrijd waar gezien het spelbeeld en de kansen beslist meer had ingezeten voor de thuisploeg.

Komende zaterdag gaat Heukelum de tweede bekerontmoeting spelen in en tegen competitiegenoot Woudrichem. Zij verloren hun  eerste bekerwedstrijd in Leerdam tegen LRC met 6-0. Over 14 dagen staat dan de ontmoeting tegen LRC Leerdam op het programma. Deze wedstrijd vindt plaats op de vertrouwde Vriezenwijk.

Heukelum 1 - Rijsoord 1   2-2
LRC Leerdam 1 - Woudrichem 1   6-0

wed w g v pnt saldo
1 LRC Leerdam 1 1 0 0 3 6-0
2 Heukelum 1 0 1 0 1 2-2
3 Rijsoord 1 0 1 0 1 2-2
4 Woudrichem 1 0 0 1 0 0-6

Heukelum 1 - Rijsoord 1   2-2   (1-1)
14.   1-0   Lars van Honk
44.   1-1   Everton Zimmerman
54.   1-2   Danny Hasdijk
90.   2-2   Thomas van Iperen

Heukelum: Max Borowski, Emre Gulpinar ('70. Wouter van Wijk), Niels Labrie, Lars van Honk ('70. Thomas van Iperen), Joey Oudshoorn, Yassine El Hanoudi, Semih KaplanGele kaart, Menno Dekker, Benjamin Meijdam, Jeffrey van der Heiden ('80. Redouan Berghout) en Ricardo Papilaja ('45. Darél Visser).

Rijsoord: Zafer BalGele kaart, Kevin Versteeg, Marius Guido Peelen2 gele kaarten, Niek Meijer, Chakib Lechheb ('75. Luca Bouwmeister), Jari Bendt ('82. Jochem Kouwenhoven), Everlon Zimmerman ('65. Mike Hoogstad), Stefan Havelaar, Danny Haasdijk, Rafael Andrade ('46. Mark Zwang) en Dogukan Kulup.

Scheidsrechter: Erik de Winter.
Assistent-scheidsrechters: Fred de Groot (Heukelum) en Erik Jan Groeneveld (Rijsoord).

Toeschouwers: 80.