Opnieuw een gelijkspel nu tegen zondag 2e klasser Real Lunet

4161BJ
HEUKELUM

Opstelling

Zaterdag stond wedstrijd drie in de voorbereiding op seizoen 22/23 op het programma. Op de Vriezenwijk was zondag tweede klasser Real Lunet uit Vught te gast.

Als gebruikelijk in de voorbereiding kon trainer Jerome Ceton niet beschikking over zijn volledige selectie. Met vakanties en blessures telden we zo'n zes afwezigen.

Heukelum speelde een goede eerste helft tegen deze onbekende tegenstander. Met Ricardo Papilaja, Lars van Honk en Benjamin Meijdam in de as was er voldoende aanvoer voor de aanvallers Menno Dekker en Semih Kaplan. Beide spitsen nog zoekende in hun spel maar zorgden met de bijsluitende Benjamin Meijdam voor veel gevaar richting het doel van de bezoekers.

Na een kwartier had Semih Kaplan een doelpunt op zijn schoen, maar de keeper van Real Lunet voorkwam met een knappe redding Heukelums succes. Over en weer waren er een aantal buitenspelgevallen, waarbij debutant Emre Gulpunar in ieder geval ten onrechte werd terug gevlagd.  Toch wel onverwacht kwamen de gasten na een half uur op voorsprong. Op het middenveld werd balverlies geleden en met een schuiver werd keeper Max Borowski gepasseerd, 0-1.

Een Heukelumse reactie volgde al snel van de voeten van Benjamin Meijdam en Ricardo Papilaja. Benjamin Meijdam werd op de rand van het strafschopgebied aangespeeld en speelde zich knap vrij. Buiten bereik van de keeper schoot hij de gelijkmaker in de rechterhoek binnen, 1-1. De 2-1 van Ricardo Papilaja was wonderschoon. Papilaja verraste de keeper van Real Lunet met een gericht schot vanaf de middenlijn. Het doelpunt oogstte veel applaus en waardering van de aanwezige toeschouwers.

Heukelum zette aan en Semih Kaplan kreeg nog voor rust twee serieuze kansen., waarbij de aanvaller zelfs voor open doel de bal niet aan de goede kant van de paal kreeg.

In de tweede helft kwamen Redouan Berghout (voor Ruben Boet) en Darel Visser (voor Emre Gulpinar) in de ploeg. Toen kort in de tweede helft ook Ricardo Papilaja gewisseld werd voor Loek van Zee, was de samenhang uit de Heukelumse ploeg en kwam het initiatief bij Real Lunet te leggen. De goed spelende nummer tien en spelverdeler werd van het middenveld naar de rechtsbuitenpositie gedirigeerd en hij zorgde met zijn individuele klasse voor veel dreiging.

Dezelfde speler zorgde twintig minuten voor tijd voor de verdiende 2-2 gelijkmaker. Met een actie kwam de nummer tien van de bezoekers vanaf de rand zestien naar binnen, rondde diagonaal af in verre bovenhoek en liet keeper Borowski kansloos.

Hierna waren er nog kansen over en weer. Keeper Max Borowski kreeg een aantal schoten op zijn doel, die hij zonder moeite kon verwerken. Aan de andere kant zorgden Menno Dekker, Benjamin Meijdam en Redouan Berghout voor gevaar. Maar steeds strandde een Heukelumse aanval in onzorgvuldig balverlies.

Komende zaterdag staat de eerste bekerwedstrijd op het programma en komt eerste  klasser Rijsoord op bezoek in Heukelum. Rijsoord degradeerde vorig seizoen uit de hoofdklasse en is vastbesloten terug te keren op dat niveau. Een spanningspartner van niveau voor de mannen van trainer Ceton. De wedstrijd begint om 14.30 uur.

> Klik hier voor de foto's van deze wedstrijd

Heukelum 1 - Real Lunet 1 (zo)   2-2   (2-1)
27.   0-1   Onbekend
31.   1-1   Benjamin Meijdam
42.   2-1   Ricardo Papilaja
72.   2-1   Onbekend

De volgende spelers kregen speelminuten: Max Borowski, Wouter van Wijk, Ricardo Pailaja ('60. Loek van Zee), Jeffrey van der Heiden, Emre Gülpinar ('46. Dárel Visser), Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Ruben Boet ('46. Redouan Berghout), Menno Dekker ('80. Yoerik van't Pad, Benjamin Meijdam en Semih Kaplan.

Scheidsrechter: Bastiaan van Iperen.
Assistent: Gerrit Kon.

Toeschouwers: 70.