De bal rolt weer: Eerste verlies staat genoteerd

HSSC'61 1

13 augustus 2022 10:30

H. den Hertog

Sportpark Het Plein
Hei- en Boeicopseweg 27
4126RD
HEI- EN BOEICOP

De bal rolt weer. De selectie startte donderdag 6 augustus de voorbereiding op seizoen 22/23 en speelde afgelopen zaterdag de eerste oefenwedstrijd, in Hei & Boeicop tegen HSSC'61. De wedstrijd begon om 10.30 uur in de ochtend vanwege de hittegolf.

Het vroege aanvangstijdstip deed niets af aan de hitte. Het was warm en benauwd om te spelen. Trainer Jerome Centon had veel spelers meegenomen met amper één training in de bennen. Veel nieuwe gezichten die duidelijk nog aan elkaar en aan het team moesten wennen.

Het werd uiteindelijk een nuttige oefenwedstrijd die eindigde in een toch flinke 7-2 nederlaag.  De Heukelumse doelpunten werden in de eerste helft gescoord door Thomas van Iperen en nieuweling Yassine el Hanoudi. Aan HSSC'61 kant viel Owyn van Vuren op, hij scoorde vijfmaal voor de Heicoppers.

Trainer Ceton heeft nu veel spelers voor het eerst bezig gezien en moet gaan bouwen aan een nieuw team. Dat is hem toevertrouwd en het team zal vooral meters moeten gaan maken om op elkaar ingespeeld te raken. De volgende meters worden komende zaterdag gezet, dan speelt Heukelum een uitwedstrijd om 14.30 uur in Everdingen tegen Everstein.

HSSC'61 1 - Heukelum 1   7-2   (5-2)
05.   0-1   Thomas van Iperen
25.   1-1   HSSC'61
30.   2-1   Eigen doelpunt Siebrecht Kluitenberg
31.   2-2   Yassine el Hanoudi
34.   3-2   HSSC'61 (strafschop)
37.   4-2   HSSC'61
42.   5-2  HSSC'61
65.   6-2  HSSC'61
85.   7-2  HSSC'61

De volgende spelers kregen speelminuten: Max Borowski, Yoerik van't Pad, Ron de Nijs, Daryl Visser, Wouter van Wijk, Niels Labrie, Lars van Honk, Joey Oudshoorn, Yassine el Hanoudi, Tim Schwebe, Stan Looijen, Menno Dekker, Siebrecht Kluitenberg, Thijs Kalfsterman, Ruben Boet, Maarten Pronk, Thomas van iperen, Benjamin Meijdam en Ricardo Papilaja.

Scheidsrechter: H. den Hertog.