FC Breukelen te sterk in nacompetitie

Breukelen FC 1

Jop van Geffen
Mike Versloot (schot)
Olivier Branderhorst (afstandschot)
Mike Versloot (intikker)

1e klasse/2e klasse 4) nr. 13 1C – MPK 2F

11 juni 2022 14:30

R.A.M.W. Mol

Sportpark Broekdijk-Oost
Broekdijk Oost 30
3621LN
BREUKELEN UT

Opstelling Heukelum 1

Het is Heukelum helaas niet gelukt door te dringen tot de 2e ronde van de nacompetitie voor een plekje in de 1e klasse. In Breukelen ging de plaatselijke FC Breukelen met de winst aan de haal.

Op het stroperige kunstgras moest Heukelum, aantredend zonder Sil van Putten (vakantie), het eerste half uur het initiatief aan FC Breukelen laten. Tot overmaat van ramp moest al snel Tim Schwebke met een blessure het veld verlaten. De thuisploeg kon geen gevaar creëren, tot na twintig minuten Saïd Mousslih een schot richting de kruising afvuurde. Keeper Yoerik van't Pad dook met stijl de bal uit de bovenhoek. Even later had aanvaller Falko van Doorn, normaal in de verdediging spelend, de voorsprong voor FC Breukelen op zijn schoen. De gelegenheidsspits faalde en schoot ver naast.

Daarmee was het gevaar van de thuisploeg geweken en kwam Heukelum steeds beter in de wedstrijd. Benjamin Meijdam mistte een teenlengte om een voorzet van Brennan Bieri succesvol af te werken. Ricardo Papilaja probeerde het tweemaal zonder succes van afstand. Ferry Meijdam had vlak voor rust een treffer op zijn schoen, maar kwam kracht te kort en kon het de jonge talenvolle keeper Sem van Steenis niet lastig maken.

Vijf minuten na rust kreeg Brennen Bieri op aangeven van Ferry Meijdam "de kans" om Heukelum op voorsprong te zetten. Oog in oog met keeper Van Steenis wachtte Bieri te lang met afwerken waardoor de keeper redding kon brengen.

Met nog ruim een half uur op de klok bracht FC Breukelen trainer Kalkhuis spits Mike Versloot. Een gouden wissel zo zou blijken. Versloot zijn eerste balcontact was meteen raak. Vanuit een hoekschop kwam de bal voor zijn voeten en liet hij Yoerik van't Pad kansloos, 1-0.

Heukelum moest antwoorden en ging vol op de aanval spelen. Een prachtig schot van Benjamin Meijdam werd op fraaie wijze uit de kruising gedoken door keeper Van Steenis. De mee opgestoomde Max Schaay kopte net naast en Ferry Meijdam kwam net tekort om het keeper Van Steenis moeilijk te maken.

FC Breukelen profiteerde aanvankelijk niet van de ruimte die was vrijgekomen in de Heukelumse verdediging. Een aantal kansen werd slordig om zeep geholpen, maar op het scheiden van de markt was het Olivier Brandenhorst die met een schot van zo'n vijfentwintig meter de 2-0 aantekende. Vijf minuten in blessuretijd was het nogmaals Mike Versloot die de eindstand op 3-0 zette. Een moegestreden Heukelum moest zich gewonnen geven.

Met deze nederlaag komt er een einde aan seizoen 2021-2022. Een seizoen waarin Heukelum begon met strijd tegen degradatie en na een formidabele eindsprint op een 4e plaats eindigde en ook nog eens de 3e periode won. De uitschakeling tegen FC Breukelen was een teleurstelling, maar het gevoel van trots overheersde voor de ploeg van trainer Jerome Ceton.

> Klik hier voor foto's van de wedstrijd

Waar Heukelum is uitgeschakeld in de promotie nacompetitie overleefden de andere ploegen uit 2F, Wieldrecht en De Zwerver, de eerste ronde wel. De Zwerver moet het daarin komende dinsdag opnemen tegen FC Breukelen
In de degradatie nacompetitie kwamen Arkel en Drechtstreek in actie. Drechtstreek verloor waardoor het uit de 2e klasse is gedegradeerd. Arkel won wel en gaat door naar de volgende ronde.

Nacompetitie voor een plek in de 1e klasse
FC Breukelen - Heukelum: 3-0
NSVV - Wieldrecht: 0-2
De Zwerver - MZC’11: 3-1
Woudenberg - Yerseke: 0-1

Tweede ronde dinsdag 14 juni
Yerseke - Wieldrecht
De Zwerver - FC Breukelen

Nacompetitie voor een plek in de 2e klasse
De Alblas - Vuren: 5-1
GVV’63 - Dilettant: 0-4
Drechtstreek - Streefkerk: 1-4, Drechtsteek gedegradeerd
ASV Arkel - BLC: 4-1

Tweede ronde dinsdag 14 juni
De Alblas - Streefkerk
ASV Arkel - Dilettant

FC Breukelen 1 - Heukelum 1   3-0   (0-0)
59.   1-0   Mike Versloot
90.   2-0   Olivier Branderhorst
95.   3-0   Mike Versloot

Heukelum: Yoerik van 't Pad, Tim Verdier, Chris van Bruggen, Tim Schwebke ('14. Thomas van Iperen), Max Schaay, Brennan Bieri ('80. Redouan Berghout), Ferry Meijdam, Wilfried Prigge ('64. Joey Oudshoorn), Benjamin Meijdam, Ricardo Papilaja, Ricardo en Jeffrey van der Heiden.

FC Breukelen: Sem van Steenis, Levi van Riet, Nick van Nieuwkerk, Luke Molkenboer, Nik van Tricht (Bas de Vries), Falko van Doorn (Aras Salah Hussien), Jop van GeffenGele kaart (Olivier Branderhorst), Giogrio Molenbeek (Milan van Nimwegen), Saïd Mousslih (Mike Versloot), Tony Lammerts en Rachid Maamri.

Scheidsrechter: Ronald Mol.
Assistenten: Alperen Yilmaz en Jos Klerks (beiden neutraal).
Toeschouwers: 380.