2022 begonnen met winst op HSSC'61

Hei- en Boeicopseweg 27
4126RD
HEI- EN BOEICOP

Nu met de versoepeling van de Corona-maatregelen wedstrijden weer mogelijk zijn en inmiddels duidelijk is dat de competitie wordt hervat, zal de komende periode voor Heukelum 1 in het teken staan van het voorbereiden op de hervatting van de competitie.  Zaterdag werd in die voorbereiding de eerste wedstrijd in 2022 gespeeld in Hei- en Boeicop tegen derde klasser HSSC'61.

Trainer Jerome Ceton kon geen beroep doen op de afwezigen Niels Labrie, Benjamin Meijdam en Wilfried Prigge. Wel zag de oefenmeester Ricardo Papilaja debuteren, die onlangs overkwam van LRC Leerdam. Papilaja speelde één helft en verving de afwezige Wilfried Prigge in de laatste linie. Een andere opvallende speler die één helft in actie kwam was Ferry Meijdam.

Heukelum speelde een sterke wedstrijd, waarbij weing aan de thuisploeg werd weggegeven en een verdiende 0-2 overwinning werd geboekt.  In de eerste helft werd niet gescoord ondanks dat er toch wel zo'n zes goede kansen werden geteld.  De eerste helft diende als basis voor de tweede helft waarbij het doel wel werd gevonden. Redouan Berghout opende vlak na rust de score en zette Heukelum op voorsprong. Een verdubbeling hing daarna lang in de lucht, maar het duurde tot vlak voor tijd toen Thomas van Iperen de eindstand op 0-2 zette.

Voor volgende week zaterdag staat er opnieuw een oefenwedstrijd op het programma, een uitwedstrijd tegen Vuren. De week erop 12 februari een oefenwedstrijd in en tegen Hardinxveld. Op zaterdag 19 februari wordt de competitie opgepakt met een thuiswedstrijd tegen Wieldrecht.

HSSC'61 1 - Heukelum 1   0-2   (0-0)
50.   0-1   Redouan Berghout
87.   0-2   Thomas van Iperen

Heukelum: Yoerik van't Pad, Jesse van Schaik, Jeffrey van der Heiden, Max Schaay, Lars van Honk, Ricardo Papilaja, Sil van Putten, Chris van Bruggen, Sil Veltman, Brennan Bieri, Joey Oudshoorn, Ferry Meijdam, Tim Schwebke, Thomas van Iperen en Redouan Berghout.

Scheidsrechter: Henri den Hertog.
Assistent-scheidsrechter:  Bastiaan van Iperen (Heukelum).